Izby- Stróże – Bobowa – Ciężkowice -Tarnów. Jest nowa koncepcja trasy Velo Biała

Izby- Stróże – Bobowa – Ciężkowice -Tarnów. Jest nowa koncepcja trasy Velo Biała

Początek miał być w podgrybowskich Stróżach. Koniec – w Tarnowie. Albo odwrotnie. Ponad 64 kilometry jazdy rowerem z widokiem na góry, ale niemal po płaskim terenie.  Po drodze jest mnóstwo turystycznych atrakcji, między innymi Muzeum i Skansen Pszczelarstwa w Stróżach, koronkowa Bobowa, Skamieniałe Miasto i Park Zdrojowy w Ciężkowicach, winnice… Koncepcja trasy rowerowej Velo Biała nabrała rozpędu i rozmachu. Jest duża szansa, że droga będzie dłuższa i ciekawsza niż pierwotnie planowano.

W Tarnowie zorganizowano spotkanie gospodarzy gmin, które łączy rzeka Biała z przedstawicielami Wód Polskich, Zarządu Dróg Wojewódzkich, Urzędu Marszałkowskiego oraz PKP PLK. Obecny był również projektant sieci tras rowerowych VeloMałopolska, Jacek Ziebura. Podczas spotkania padła propozycja, aby Velo Biała przedłużyć do miejscowości Izby w gminie Uście Gorlickie czyli do źródeł rzeki  (Biała ma swój początek na północno-wschodnich stokach Lackowej w Beskidzie Niskim). Wójtowie i burmistrzowie gmin sądeckich, gorlickich i tarnowskich będą wspólnie zabiegać o realizację inwestycji, która wzbogaci region o jeszcze jedną pokusę dla miłośników turystyki rowerowej.

Trasa  ma być poprowadzona brzegami, częściowo lokalnymi drogami, częściowo wybudowaną specjalnie dla cyklistów asfaltową ścieżką o szerokości 2,5 metra i ma mieć połączenie z istniejącą już drogą rowerową Velo Dunajec. Jeśli w tym roku uda się wykonać prace projektowe i skompletować niezbędną dokumentację pozwalającą ubiegać się o dofinansowanie z unijnych funduszy, jest szansa na początek inwestycji za 2-3 lata.

O zamianę planu w czyn zabiegają między innymi burmistrzowie Tuchowa i Bobowej – Magdalena Marszałek i Wacław Ligęza.

Velo Biała wspaniale uzupełni ofertę turystyczną i stanie się głównym motorem rozwoju regionu. Dodatkowym atutem naszego położenia jest linia kolejowa, która jest gwarantem potencjału komunikacyjnego: turystycznego i społecznego – przekonuje Magdalena Marszałek.

Burmistrz Ligęza podkreśla, że charakter trasy, której różnica poziomów nie przekracza 2,5 proc., czyni ją szczególnie atrakcyjną dla amatorów rodzinnych wycieczek z dziećmi.

Warto wiedzieć:

Przy Galerii Trzy Korony powstała wiata rowerowa. Pomieści nawet 40 jednośladów

Reklama