Google Ads – co to jest?

Google Ads – co to jest?

Z pewnością zgadzasz się ze stwierdzeniem, że reklama stanowi dźwignię handlu. Znane powiedzenie jest niezwykle aktualne szczególnie w internetowej działalności biznesu. W końcu, aby zyskać klientów w sieci, należy najpierw odpowiednio wypromować oferowane przez firmę produkty czy usługi. Na szczęście masz dostęp do wielu kanałów reklamowych, a jednym z najlepszych okazuje się Google Ads. Co to jest i dlaczego warto zainwestować w płatne kampanie w wyszukiwarce – o tym piszemy w artykule. Przeczytaj i dowiedz się więcej!

Płatna kampania internetowa, czyli co to jest Google Ads?

Prowadzisz stronę WWW lub e-sklep? W takim razie musisz zdawać sobie sprawę, że zasięg organiczny (bezpłatny) odgrywa niezwykle ważną rolę w prezentowaniu działalności i oferty w sieci. Gdy zależy Ci jednak na szybszym i efektywniejszym dotarciu do klientów, decydujesz się na inwestycję w płatną promocję.

Niedoścignioną formę reklamy pod względem zasięgu oraz liczby dostępnych formatów i funkcji stanowi Google Ads. To niezwykle popularne narzędzie, które opiera się na prowadzeniu nieorganicznych działań w ekosystemie wyszukiwarki. To zaś oznacza, że system reklamowy pozwala planować, przygotowywać i publikować kampanie w różnych miejscach sieci.

Znany też pod poprzednią nazwą Google AdWords kanał promocyjny sprawdza się zarówno w przypadku dużych korporacji, jak i średnich biznesów na skalę krajową czy małych firm działających lokalnie. System płatnych kampanii umożliwia tworzenie reklam w różnej formie, które skutecznie pokazują usługi i produkty – jednak tylko jeśli zadba się o ich właściwą konfigurację.

Google Ads – rodzaje kampanii w wyszukiwarce

Aktywnie działasz online? W takim razie nawet codziennie spotykasz się z reklamą Google Ads. Tego rodzaju płatną promocję użytkownicy mogą znaleźć bowiem w różnych miejscach sieci. Przedstawiamy najważniejsze lokalizacje i typy kampanii.

  1. Linki sponsorowane – najpopularniejszy rodzaj promocji w Google Ads przyjmujący formę tekstowych wyników wyszukiwania, które wyświetlają się nad, pod i obok treści organicznych w odpowiedzi na wpisane przez użytkownika słowa kluczowe.
  2. Kampania produktowa – bazuje na materiałach reklamowych dedykowanych branży e-commerce, dzięki którym można zwiększyć widoczność konkretnych towarów w sekcji Google Merchant.
  3. Remarketing – pozwala ponownie dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili już stronę internetową lub w inny sposób zetknęli się wcześniej z marką.
  4. Kampanie w sieci reklamowej Google – zazwyczaj w formie graficznych banerów, które wyświetlają się internautom na stronach partnerskich wyszukiwarki zrzeszonych w sieci AdSense.
    1. Kampanie Video – reklamy w formie filmów realizowane przede wszystkim w serwisie YouTube, dzięki którym można promować firmę na platformie odwiedzanej przez miliony użytkowników.
    2. Kampanie promujące aplikację – typ płatnej promocji zwiększający rozpoznawalność nowego oprogramowania mobilnego, która jest wyświetlana w usługach Google, ale nie można jej samodzielnie projektować.
    3. Kampanie lokalne – stosunkowo nowy kanał marketingowy, który opiera się na reklamach zachęcających potencjalnych klientów do odwiedzenia fizycznych placówek przedsiębiorstwa (np. sklepów).

    Chcesz uzyskać optymalne efekty? Połącz kilka formatów reklam i wyświetlaj je w różnych miejscach sieci reklamowej Google.

    Jak działa Google Ads? Tajniki reklamy w wyszukiwarce

    Aby lepiej zrozumieć zalety kampanii internetowych i sprawniej poruszać się w przestrzeni płatnej formy marketingu w wyszukiwarce, warto odkryć, jak działa Google Ads.

    Przede wszystkim, musisz wiedzieć, co sprawia, że reklama wyświetla się użytkownikom na YouTube czy w wynikach wyszukiwania. Otóż system Google Ads działa w systemie aukcyjnym, przez co promuje tylko najlepiej ocenione kreacje. Aukcje są zaś prowadzone dla każdego miejsca, w którym można opublikować kampanię internetową.

    Co decyduje o ostatecznej pozycji treści sponsorowanej? Jak się okazuje, są to w szczególności takie czynniki jak np.:

    • trafność i atrakcyjność zestawu reklam,
    • określona maksymalna stawka za kliknięcie,
    • dopasowane do potrzeb klientów słowa kluczowe,
    • jakość i optymalizacja strony WWW, na którą kieruje kampania,
    • zgodność z typem urządzenia i lokalizacją wyszukującego,
    • współczynnik klikalności i czas prowadzenia promocji.

    Jak reklamować się w Google?

    Chcesz czerpać korzyści z inwestycji w płatną reklamę? Pamiętaj więc, że w przypadku Google Ads jakość ma największe znaczenie. Kluczem do sukcesu okazuje się wartościowy zestaw reklam. Aby go przygotować, musisz podczas konfiguracji kampanii wybrać następujące elementy:

    • słowa kluczowe związane z działalnością Twojej firmy,
    • wiek, lokalizację i język potencjalnych odbiorców przekazu,
    • harmonogram i częstotliwość wyświetlania zestawu reklam,
      • urządzenia, na których promocja ma być dostępna dla użytkowników,
      • miejsca w sieci, gdzie będzie udostępniona treść sponsorowana,
      • mierzalny i konkretny cel np. promowanie oferty, kierowanie na stronę.

      Poza tym musisz przygotować odpowiednią stronę docelową i atrakcyjny copywriting (treść) reklamy. Nie zapomnij o wyznaczeniu budżetu – dziennego lub miesięcznego. A choć najczęściej wybieranym sposobem płatności jest PPC (w którym płaci się, gdy użytkownik klika w link sponsorowany i przechodzi do witryny), to możesz skorzystać z innych opcji.

      Co ważne, samo opublikowanie kampanii to dopiero początek. Dla lepszych efektów musisz jeszcze stale optymalizować i monitorować stworzony zestaw reklam.

      Zalety Google Ads – podsumowanie

      Wiesz już całkiem dużo o kampaniach w wyszukiwarce. Warto więc na koniec podkreślić, że system Google Ads przynosi wiele korzyści – jednak tylko, gdy reklama zostanie odpowiednio przygotowana.

      Jeśli nie masz wiedzy i czasu, aby zająć się płatną promocją, to postaw na współpracę z WeNet. Status Google Partner Premium potwierdza, że doradcy internetowi znają się na rzeczy i wiedzą jak zadbać o rozwój małych oraz średnich firm w Internecie. Wybierz kompleksową ofertę, a zyskasz:

      • mierzalne efekty – z łatwością sprawdzisz, czy ustalone cele zostały zrealizowane,
      • efektywne targetowanie – kampania zostanie dostosowana do grupy docelowej,
      • natychmiastowe rezultaty – nie będziesz długo czekać na pierwsze wyniki promocji,
      • ogromny zasięg – Twoje treści sponsorowane będą widoczne w odwiedzanych przez użytkowników miejscach sieci,
      • elastyczność budżetowa – specjaliści zminimalizują wydatki, a Ty zachowasz pełną kontrolę nad kosztami kampanii.

      Możesz również liczyć na certyfikowane wsparcie i wiedzę, pomoc w realizacji celów reklamowych oraz obsługę od A do Z. Zamów już teraz darmową konsultację i poznaj szczegóły oferty. Wykorzystaj potencjał płatnej promocji w wyszukiwarce Google.

Reklama