Link building to jedno z podstawowych narzędzi, które są wykorzystywane w działaniach SEO. Jeżeli zależy Ci na tym, aby realnie zwiększyć widoczność swojej strony internetowej w sieci, a jednocześnie wzmocnić potencjał sprzedażowy – nie możesz go pominąć. Zobacz, czym jest to i jak przekłada się na skuteczne pozycjonowanie!
Link building – co to jest?
Link building to po polsku “budowanie linków”. W praktyce oznacza to tworzenie sieci linków, czyli odnośników do pozycjonowanej strony internetowej. Jest to niezbędne, ponieważ taka forma „polecenia” strony, zwiększa w oczach wyszukiwarki Google wartość danego serwisu. W efekcie przekłada się to na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Oczywiście mechanizm, o jaki oparty jest link building, został opisany powyżej w bardzo ogólnym ujęciu. Z uwagi na to, że to powszechnie stosowana strategia, należy do niej podejść niezwykle świadomie i zwracać baczną uwagę na to:
- gdzie umieszczane są linki,
- jaką postać przyjmują,
- do jakich zakładek kierują.
Jakie rodzaje link buildingu stosuje się w SEO?
W najogólniejszym ujęciu można wyróżnić linkowanie wewnętrzne oraz linkowanie zewnętrzne. Na czym polega różnica?
- Linkowanie wewnętrzne to system powiązań pomiędzy poszczególnymi podstronami jednego serwisu. Aby go stworzyć, można np. umieścić linki do grup produktów mieszczących się w danej kategorii oferty na stronie tejże kategorii. Często stosuje się też wewnętrzne linkowanie np. we wpisach blogowych. Ważne jest, aby linkowane podstrony nie prowadziły wzajemnie do siebie.
- Linkowanie zewnętrzne to umieszczanie odnośników do strony internetowej na tzw. serwisach zewnętrznych, a więc na różnego rodzaju portalach, blogach i innych stronach. Im są one popularniejsze i wiarygodniejsze, tym większa wartość zamieszczonego linku.
W jaki sposób linkować, aby osiągnąć efekty SEO?
Jak już wspomniano, ważne jest zarówno to, gdzie trafią linki, jak również to, jaką postać przyjmą. – Najlepsze linki, gwarantujące skuteczne pozycjonowanie, to takie, które prezentują się jak najbardziej naturalnie i jak najmniej reklamowo – podpowiada specjalista z Fabryki Marketingu. W praktyce stosuje się np. linkowanie poprzez:
- podanie pełnego adresu URL podstrony, do której prowadzi przekierowanie – np. w formie: „więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie https://adres.strony.pl”;
- „podpięcie” słów kluczowych pod anchor, który bezpośrednio odnosi się do treści podstrony. Czyli np. kiedy linkowana podstrona w sklepie internetowym prezentuje podkłady do twarzy, można umieścić odnośnik do niej właśnie pod tymi słowami;
- słowa wskazujące, takie jak: „tutaj”, „w tym miejscu”, „na tej stronie”;
- poprzez dłuższy i bardziej rozbudowany fragment zdania.
Wybór odpowiedniej formy linkowania zależy od przyjętej strategii działań SEO, dlatego warto zaplanować je wspólnie z ekspertami. Nieumiejętnie podjęte działania w tym zakresie mogą przynieść więcej szkody niż pożytku.
Na co uważać przy link buildingu?
Skuteczność link buildingu może być uzależniona nie tylko od „naturalności” linkowania, ale też od tego:
- jaka jest ranga stron, na których pojawiają się treści z linkami,
- jaki jest kontekst umieszczenia linku i czy jest on powiązany tematycznie z branżą Twojej działalności,
- jak bardzo zróżnicowane będą opublikowane linki,
- w jaki sposób link building będzie powiązany z innymi elementami strategii SEO.
A jeśli zastanawiasz się, gdzie można się nauczyć link buildingu, to rozważ zapisanie się na dobre szkolenie SEO. W programie takiego kursu, zwłaszcza przeznaczonego dla osób stawiających pierwsze kroki w świecie pozycjonowania, na pewno znajdzie się to zagadnienie, podobnie jak wiele innych, które pozwolą skutecznie wypromować serwis.
Tego typu szkolenia pokażą Ci również, jak dobierać odpowiednie słowa kluczowe, w jaki sposób zaplanować mapę strony czy też jak tworzyć meta tagi. A to tylko kilka spośród wielu zagadnień, które warto opanować, myśląc o skutecznym pozycjonowaniu.
Artykuł sponsorowany.
Zobacz również: 5 pomysłów na wymarzony taras – jakich mebli i dodatków warto użyć?