Jak spłacić długi telekomunikacyjne? Sprawdź!

Jak spłacić długi telekomunikacyjne? Sprawdź!

jak spłacić długi

Ponad 1,3 mld (!) zł – tyle wynoszą łącznie długi telekomunikacyjne Polaków, a średnia wysokość zadłużenia przypadającego na jedną osobę to 3,9 tys. zł . Jak zatem widać, problem jest poważny i dotyczy sporej grupy konsumentów. Jeśli i Ty zmagasz się z zaległościami z tytułu abonamentu telefonicznego lub podobnych usług, zobacz, jak możesz sobie z nimi poradzić.

Długi telekomunikacyjne można spłacić bez stresu

Przyczyn, dla których powstały długi telekomunikacyjne może być wiele. Nagłe pogorszenie sytuacji finansowej, zbyt wysoki rachunek, który może być efektem korzystania z tzw. usług premium lub drogiego roamingu poza UE, sytuacje losowe… to tylko niektóre powody. Jednak bez względu na to, dlaczego powstało zadłużenie, trzeba je spłacić, aby uniknąć poważnych konsekwencji – np. sprawy sądowej czy egzekucji komorniczej.

Dobra wiadomość jest taka, że bardzo często możliwe jest pójście na ugodę z wierzycielem i uzgodnienie bezpiecznych oraz rozsądnych warunków spłaty – takich, które krok po kroku pozwolą pozbyć się zadłużenia.  Prosto i szybko  mogą  je ustalić klienci firm windykacyjnych, np. takich jak Ultimo. Dłużnicy, którzy są obsługiwani przez takie podmioty (wówczas, gdy firma telekomunikacyjna sprzedała wierzytelność), mogą liczyć na rozłożenie zobowiązania na raty dopasowane do ich domowego budżetu.

Chcesz skorzystać z tego rozwiązania? Wystarczy, że:

  • przyjrzysz się uważnie budżetowi swojego gospodarstwa domowego i obliczysz, na jaką ratę miesięczną na poczet długów telekomunikacyjnych Cię stać;
  • skontaktujesz się z firmą windykacyjną, np. logując się na swoje konto klienta online i uzgodnisz nowe warunki spłaty – możesz to zrobić nawet w kilka minut.

Potem wystarczy dotrzymywać terminów spłaty kolejnych rat, aby spokojnie  pozbyć się długu raz na zawsze.

Zadbaj o to, aby nie wpaść w długi telekomunikacyjne w przyszłości

Ponieważ długi telekomunikacyjne są jednym z największych problemów, warto wiedzieć, jak uchronić się przed nimi na przyszłość. Oto kilka zasad, których warto przestrzegać.

  • Dopasuj abonament do swoich realnych potrzeb oraz możliwości finansowych – sprawdź np., czy rzeczywiście zużywasz cały pakiet internetowy i czy potrzebujesz dodatkowego pakietu wykorzystywanego w roamingu. Może warto zdecydować się na tańszą opcję? Rozważ również, czy jest Ci potrzebny kosztowny, modny obecnie telefon, za którego rata jest doliczana do abonamentu.
  • Zastanów się nad korzystaniem z telefonu na kartę – to dobra opcja, jeśli chcesz mieć pełną kontrolę nad wydatkami na połączenia i ograniczyć je. W systemie pre-paid nie zaskoczą Cię dodatkowe koszty, np. związane z korzystaniem z usług premium. Jeśli skończą się środki na Twoim koncie, po prostu będziesz je musiał doładować, aby nadal korzystać z telefonu do rozmów, wysyłania sms-ów czy przeglądania internetu.
  • Uważaj na usługi premium – chodzi przede wszystkim o połączenia premium, zarówno w formie rozmów głosowych, jak i wiadomości SMS czy MMS. Upewnij się, że nie zapisałeś się np. na subskrypcję odbieranych wiadomości premium. Każda z nich to dodatkowy koszt!
  • Wyłącz roaming danych za granicą – jeśli podróżujesz, zwłaszcza poza UE, możesz się narazić na wysokie opłaty dodatkowe z tytułu przesyłu danych. Aby ich uniknąć, wyłącz transfer jeszcze przed przekroczeniem granicy.

Dzięki temu ograniczysz wydatki na telefon, a co za tym idzie – zminimalizujesz ryzyko wpadnięcia w długi telekomunikacyjne.

 

Artykuł sponsorowany

 

Reklama