Droga między Barcicami a Młodowem do przebudowy. Znikną niebezpieczne zakręty

Droga między Barcicami a Młodowem do przebudowy. Znikną niebezpieczne zakręty

Droga Młodów Barcice

Trzy odcinki drogi krajowej między Barcicami a Młodowem zostaną wyremontowane. Łączna długość jezdni, którą obejmie modernizacja, wynosi około 5 kilometrów.

Burmistrz Starego Sącza wydał właśnie decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji.

Przebudowany zostanie odcinek 2,4 km, od okolicy ul. Granicznej do skrzyżowania z drogą prowadzącą do Przysietnicy (km od 11+000 do 13+400). W południowej części Barcic na odcinku ok. 540 metrów droga krajowa zostanie poprowadzona w nowym śladzie, ominie wieś po jej wschodniej stronie, wzdłuż Popradu. Dzięki temu nowa trasa ominie dwa wąskie i ostre zakręty.

– Poza tym poprawimy dojazd do drogi powiatowej prowadzącej do Przysietnicy i znajdującego się na niej przejazdu kolejowego.  Zbudujemy chodnik po zachodniej stronie drogi, prowadzący od okolic ul. Granicznej do cmentarza. Przebudujemy osiem skrzyżowań i wjazdy na posesje, powstaną nowe zatoki autobusowe i nowe oświetlenie drogi. Doświetlimy przejścia dla pieszych, co poprawi bezpieczeństwo mieszkańców. Poprawimy też odwodnienie drogi krajowej i przylegających do niej terenów – wymienia Kacper Michna, rzecznik prasowy krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W obu miejscowościach zbudowany zostanie chodnik po zachodniej stronie drogi, zamontowane nowoczesne oświetlenie na przejściach dla pieszych i przebudowany wjazdy na posesje. W Obłazach Ryterskich przebudowa obejmie odcinek o długości 1,7 km (km od 18+300 do 20+000), powstaną tam nowe zatoki autobusowe. W Młodowie inwestycja dotyczy 0,8 km drogi (km od 20+600 do 21+400). Na dwóch skrzyżowaniach powstaną lewoskręty, poprawimy też dojazd do przejazdu kolejowego.

,,Zgodnie z przepisami unijnymi drogi krajowe powinny być dostosowane do ruchu pojazdów mających maksymalny dopuszczalny nacisk 11,5 tony na oś. To, czy droga musi spełniać taki wymóg, zależy od jej kategorii, a nie od natężenia ruchu na niej. Dlatego też w ramach przebudowy DK87 poprawimy jej parametry i dostosujemy nośność do wymogów UE” – wyjaśnia rzecznik GDDKiA.

Kolejnym etapem prac będzie przygotowanie szczegółowych projektów budowlanych przebudowy DK87 i złożenie do Wojewody Małopolskiego wniosku o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Czytaj także: Dantejskie sceny w sądeckim Ratuszu. Skrajne emocje w temacie spalarni śmieci (AUDIO +…

Fot./
Źródło: GDDKiA Kraków 

Reklama