„Smoki” z Newagu dały pokaz ognia na sądeckim dworcu kolejowym. Cargo odebrało zamówienie (ZDJĘCIA)

„Smoki” z Newagu dały pokaz ognia na sądeckim dworcu kolejowym. Cargo odebrało zamówienie (ZDJĘCIA)

Pkp Cargo

Na Stacji Kolejowej PKP odbyło się dziś uroczyste przekazanie 24 „smoków” zamówionych przez PKP Cargo w sądeckim Newagu. Licznie zgromadzeni mieszkańcy, pracownicy, przedstawiciele zarządu Newagu, parlamentarzyści i delegaci rządu, którzy pojawili się dziś w Nowym Sączu, mieli powód do dumy: Newag konsekwentnie udowadnia, że jest liderem w dziedzinie produkcji lokomotyw.

– Ponad 150 lat temu powstała w Nowym Sączu linia kolejowa z Tarnowa do Leluchowa. Powstały również warsztaty kolejowe, w których do dzisiaj nieprzerywalnie pracujemy, a efektem tej pracy są te 24 lokomotywy DRAGON 2. Za moment wyjadą w trasę i będą służyć nie tylko Polakom. W tej chwili produkujemy 85 lokomotywę. PKP Cargo zamówiło wcześniej 10 sztuk,  teraz te kolejne 24. To pierwsze lokomotywy w Polsce, które mogą poruszać się nie tylko po polskich torach, ale i też po tych na Słowacji, Węgrzech czy w Czechach. Plan jest taki, aby lokomotywy miały również homologację na inne kraje. Liczę na dalszą współpracę z PKP Cargo – mówił prezes Newagu Zbigniew Konieczek.

– Jestem dumny z tego co widzę. Newag to nowoczesny zakład na skalę europejską, a naszym celem jest zawojowanie Europy. Dziękuję całej załodze. Ścigamy się z największymi firmami, które przez kilkadziesiąt lat budują swoją pozycję, a my zrobiliśmy to w kilkanaście lat. Trzymajmy tak dalej! – dopingował Zbigniew Jakubas właściciel grupy Newag.

–  PKP Cargo przejmuje dużą flotę nowoczesnych lokomotyw, a to jeden z największych przewoźników w Europie. Dziękuję wszystkim kolejarzom. Newag to przyszłość dla inżynierów i konstruktorów, którzy kształcą się na wyższych uczelniach. Dzięki odważnym decyzjom rządu, dobry czas dla Polskich Kolei będzie trwał – obiecywał minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk

Wielosystemowa lokomotywa 6-osiowa – Dragon 2 E6MST otrzymała zezwolenie na wprowadzenie do obrotu wydane przez Agencję Kolejową Unii Europejskiej (ERA) 28 lutego. Jak poinformował Zbigniew Konieczek – plan zakłada homologację dla Dragonów również w innych krajach, tak, aby mogły jeździec między Bałtykiem, a Adriatykiem.

Lokomotywy dostarczane są w ramach podpisanej we wrześniu 2019 r. umowy na dostawę 31 sztuk 6 osiowych lokomotyw elektrycznych, z czego 24 to lokomotywy wielosystemowe.

zdjęcia: Adrian Maraś

 

fot. Adrian Maraś

 

czytaj także: Nowy Sącz. Urząd Miasta powinien weryfikować wyceny w projektach Budżetu Obywatelskiego?

Reklama