Komisja Wypadkowa zajmie się badaniem przyczyn awarii sieci trakcyjnej

Komisja Wypadkowa zajmie się badaniem przyczyn awarii sieci trakcyjnej

Jak już informowaliśmy, dzisiaj podczas kursu szynobusu o godzine 14.30 z Osiedla Helena w stronę centrum miasta doszło do awarii sieci trakcyjnej. Jak wyjaśniał Tadeusz Kluska, komisja zajmie się badaniem przyczyn zdarzenia. Na szczęście maszynista w porę zauważył usterkę i wyhamował pojazd przed zwisającą linią trakcyjną i całkowice unieruchomił pociąg. Ludzie musieli wysiąść z niego i przemierzać trasę w inny sposób.

Większość zdecydowała się na przejście przez most kolejowy. Tę samą drogę wybrali oczekujący na stacji Nowy Sącz Miasto. Tłum ludzi ruszył nielegalnie niebezpiecznym przejściem, gdyż była to najkrótsza droga na drugą stronę Dunajca. Natychmiast na miejscu awarii  szynobusu pojawili się pracownicy straży ochrony kolei oraz przedstawiciele Komisji Wypadkowej z PR Kraków.

https://www.facebook.com/DobryTygodnikSadecki/videos/1722843151086481/

Zdecydowano, że pojazd należy przepchnąć z powrotem na stację, aby ułatwić dostęp do słupa, na którym doszło do pęknięcia izolatora, i w ten sposób umożliwić jego naprawę. Na miejsce przybył szynowy pojazd naprawczy, okazało sie jednak, że elektrycy z Żegiestowa, którzy dotarli do Nowego Sącza nie są w stanie dojechać szybko na miejsce awarii. Powód: korki. Wysłano po nich więc ,,pojazd ratunkowy”. Około 16.30 wrócił wraz ze specjalistami.

Przepchnięto szynobus i rozpoczęto naprawę izolatora. Wyregulowano też sieć trakcyjną na dwóch sąsiednich słupach. Jak informowali pracownicy, aby nie opóźniać bardziej kursu szynobusu, kompleksowe sprawdzanie sieci ma zostać przeprowadzone po ostatnim przejeździe pojazdu szynowego.

https://www.facebook.com/DobryTygodnikSadecki/videos/1722964704407659/

W międzyczasie na stację na Osiedlu Helena podstwiono dwa autobusy MPK, które zabierały oczekujących. O godzinie 17.50 wszystko zostało przywrócone do normy i kurs odbył sie według harmonogramu.

https://www.facebook.com/DobryTygodnikSadecki/videos/1723027894401340/

Różne są przyczyny takich zdarzeń, będzie się tym zajmować komisja, badany będzie izolator i cała sieć trakcyjna. Każda sieć jest regularnie badana, również ta została wcześniej sprawdzona – wyjaśniał wówczas Tadeusz Kluska, członek Komisji Wypadkowej z PR Kraków.

Później jednak pracownicy PKP zdradzili nam, że prawdopodobną przyczyną zdarzenia jest przestarzała sieć trakcyjna. Przyznali także, iż wymieniono cztery izolatory przed majowym uruchomieniem pociągu.

Szczegóły dzisiejszego zdarzenia przeczytasz TUTAJ i TUTAJ.

Reklama