Konsorcjum spółek: Budimex SA (lider), Gülermak Air Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.Ş. oraz Gulermak Sp. z o.o. wygrało przetarg na budowę kolejnego odcinka linii kolejowej Podłęże – Piekiełko. PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiło wynik przetargu 31 października. Jeśli nie będzie odwołań od tej decyzji, wykonawca będzie miał 38 miesięcy na wykonanie prac – licząc od dnia podpisania umowy.
Oferta konsorcjum, któremu przewodzi Budimex na projekt i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 104 na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany, opiewa na kwotę 1.930.455.530,46 zł netto. (~2,37 mld zł brutto).
Jest to najdłuższy i jednocześnie najdroższy odcinek przebudowywanej linii 104, stanowiącej kluczowy element nowej szybkiej linii kolejowej z Krakowa do Nowego Sącza i Zakopanego. Trasa kolejowa będzie tutaj przebiegać częściowo zupełnie nowym śladem. W Męcinie zaprojektowano nową stację. Dalej – tunelem pod Pisarzową, linia poprowadzi do Mordarki gdzie zbudowany zostanie przystanek.
Zakres prac obejmuje budowę nowych torów, sieci trakcyjnej, przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych, instalację urządzeń służących sterowaniu ruchem, budowę stacji i przystanków kolejowych z wysokimi peronami, wyposażenie peronów w ławki, wiaty i oznakowanie, budowę ścieżek przystosowanych dla osób niewidomych i niedowidzących oraz przystosowanie obiektu dla osób mających problem z poruszaniem się poprzez montaż windy. Fragment trasy kolejowej wymaga budowy 9 mostów, 4 wiaduktów oraz wspomnianego wyżej tunelu. Wlot do tunelu będzie w Męcinie, a wylot – w Mordarce. Będzie to obiekt jednotorowy o długości 3,8 km.