Wiadomo kto zbuduje tunel pod Pisarzową… Przetarg na najdroższy odcinek szybkiej linii kolejowej do Krakowa rozstrzygnięty

Wiadomo kto zbuduje tunel pod Pisarzową… Przetarg na najdroższy odcinek szybkiej linii kolejowej do Krakowa rozstrzygnięty

Konsorcjum spółek: Budimex SA (lider), Gülermak Air Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.Ş. oraz Gulermak Sp. z o.o. wygrało przetarg na budowę kolejnego odcinka linii kolejowej Podłęże – Piekiełko. PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiło wynik przetargu 31 października. Jeśli nie będzie odwołań od tej decyzji, wykonawca będzie miał 38 miesięcy na wykonanie prac – licząc od dnia podpisania umowy.

Oferta konsorcjum, któremu przewodzi Budimex na projekt i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 104 na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany, opiewa na kwotę 1.930.455.530,46 zł netto. (~2,37 mld zł brutto).

Jest to najdłuższy i jednocześnie najdroższy odcinek przebudowywanej linii 104, stanowiącej kluczowy element nowej szybkiej linii kolejowej z Krakowa do Nowego Sącza i Zakopanego. Trasa kolejowa będzie tutaj przebiegać częściowo zupełnie nowym śladem. W Męcinie zaprojektowano nową stację. Dalej – tunelem pod Pisarzową, linia poprowadzi do Mordarki gdzie zbudowany zostanie przystanek.

Zakres prac obejmuje budowę nowych torów, sieci trakcyjnej, przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych, instalację urządzeń służących sterowaniu ruchem, budowę stacji i przystanków kolejowych z wysokimi peronami, wyposażenie peronów w ławki, wiaty i oznakowanie, budowę ścieżek przystosowanych dla osób niewidomych i niedowidzących oraz przystosowanie obiektu dla osób mających problem z poruszaniem się poprzez montaż windy. Fragment trasy kolejowej wymaga budowy 9 mostów, 4 wiaduktów oraz wspomnianego wyżej tunelu. Wlot do tunelu będzie w Męcinie, a  wylot – w Mordarce. Będzie to obiekt jednotorowy o długości 3,8 km.

Czytaj też:

Ćwierć wieku temu otwarto tunel na Piłsudskiego. Obwodnicę budowano 20 lat

Reklama