Skuteczne ćwiczenia z gumą na pośladki

trening z gumą

To długa liczba zalet i korzyści sprawia, że trening z gumą na pośladki jest tak bardzo popularną formą ćwiczeń wśród kobiet. Postaraliśmy się wymienić choć kilka z nich.

Zadbany wygląd poprawia nam samopoczucie, ma wpływ na zdrowie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Jednak na osiągnięcie tego efektu trzeba poświęcić sporo czasu, a przecież nie zawsze mamy wolne moce i chwilę dla siebie. Jak skutecznie ominąć ten problem?

Wybierz trening z gumą na pośladki

Dzięki takiemu wyborowi możemy zaoszczędzić naprawdę sporo czasu, a trening bez przeszkód i z powodzeniem wykonać w domu. Dojazd do często odległego klubu fitness czy na siłownię nie będzie konieczny. Wówczas, nawet opiekując się małymi dziećmi, możemy poświęcić na pełnowartościowy trening kilkadziesiąt minut i mieć najbliższe otoczenie pod kontrolą.

Przy okazji warto wspomnieć, że w ten sposób zostaje nam w kieszeni parę złotych. Koszty miesięcznych karnetów do klubów fitness wahają się od 100 do 200 złotych, rocznie może więc uzbierać się spora kwota. To kolejny powód, dla którego możemy zdecydować się na ćwiczenia z gumą na pośladki. Wprawdzie wiele zależy od jakości materiału, ale zakup kompletu gum na pewno nie będzie tak dużym obciążeniem dla kieszeni co regularne wizyty w miejscach bodybuildingu. Jeśli wybierzemy naprawdę wysokiej jakości zestaw, może posłużyć nam on przez długi czas. Zaoszczędzone środki wówczas będziemy mogli przeznaczyć na inny dowolny cel!

Dlaczego trening z gumą na pośladki to właściwy wybór

Zestawy ćwiczeń na pośladki z użyciem gumy oporowej polecane są szczególnie kobietom. Dlaczego? Kobiece ciało różni się od organizmu męskiego nie tylko na zewnątrz. Rozbieżności występują również pod kątem rozkładu włókien mięśniowych. Szczególnie jeśli chodzi o ilość włókien wolnokurczliwych, które odpowiadają za wytrzymałość. To dlatego wśród ćwiczeń dedykowanych kobietom więcej będzie tych, które zakładają większą ilość powtórzeń.

Na początku trening z gumą może zajmować nam 10–15 minut. Nie zapomnijmy dobrać odpowiednich gum oporowych. Ważne, żeby były trwałe i cechowały się sporym oporem. O tym, czy gumy powinny być z lateksu czy materiału, możemy zdecydować po przetestowaniu obu tych rozwiązań. Gumy wykonane z materiału nie rolują się tak często i – według użytkowniczek – dają większy opór. Zaletą taśm jest przede wszystkim ich uniwersalność. To akcesoria, które sprawdzą się nie tylko w przypadku dowolnych ćwiczeń. Bardzo poleca się je również podczas rehabilitacji. Gumy mogą różnić się oporem, co warto wykorzystać do różnorodnych ćwiczeń. W zależności od koloru taśma będzie stawiała inny opór. Do ich naprężenia trzeba będzie użyć innej ilości siły.

Najpopularniejsze ćwiczenia z gumą na pośladki to przysiady. Wówczas rozciągamy taśmę pomiędzy udami. Inne to tak zwane donkey kicks, czyli unoszenie nogi z gumą w pozycji klęku. Taśmy oporowej możemy używać również w pozycji mostka, leżąc na plecach. Wówczas także należy rozciągnąć ją pomiędzy udami i w ten sposób ćwiczyć mięśnie wzmacniające pośladki. Ostatnie z popularnych ćwiczeń to odwodzenie nogi, kiedy taśma rozpięta jest pomiędzy kostkami.

Artykuł partnera

Czytaj również: Rekalkulacja ubezpieczenia OC – czym jest i kiedy zachodzi.

Share on twitter
Share on facebook
INNE POSTY

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

Zapisując się na newsletter oświadczam, że zapoznałem się z informacją nt. przetwarzania danych znajdującą się w oraz , dostępnymi na stronie internetowej.