Niebawem zamkną drogę przez Just! Ciężarówki pojadą do Sącza przez… Dębicę?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przymierza się do remontu Justu. To oznacza, że DK 75 będzie zamknięta na tym odcinku. Oficjalnych informacji na temat wyznaczonych na ten czas objazdów jeszcze nie ma, ale coraz głośniej mówi się, że kierowcy tirów będą musieli jeździć przez Dębicę. 160 km dłużej.

wsb3

Do końca czerwca albo lipca ma być zamknięty Just. Nie wiem jeszcze dokładnie, jak będą wytyczone objazdy, ale słyszałem, iż mają być przez Dębicę – mówi w rozmowie z „Dobrym Tygodnikiem Sądeckim” Grzegorz Mirek, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Nowym Sączu.

Dodaje, że takie rozwiązanie, paradoksalnie pomogłoby rozładować ruch w mieście, którego natężenie po zamknięciu mostu heleńskiego jest ogromne. Kierowcy ciężarówek wjeżdżaliby wówczas do Nowego Sącza nie od strony Góry Zabełeckiej, ale Gorlic.

Nieoficjalnie tylko wiem, że planuje się wyłączyć ruch na Juście od sierpnia na dwa miesiące. Z Nowego Sącza samochody ciężarowe mają kierować się Drogą Krajową 28 w stronę Limanowej albo Gorlic – mówi wójt Łososiny Dolnej Stanisław Golonka.

Dla samochodów osobowych objazd ma być przez Wronowice.

To zaczyna być groźne – mówi o sytuacji drogowej na Sądecczyźnie Maciej Ryś, wiceprezes firmy Wiśniowski, w rozmowie z Regionalną Telewizją Kablową.

Zwraca uwagę na koszty transportu z tym związane.

Pewnie łatwiej byłoby nam to znieść, jeśli wiedzielibyśmy, że układ komunikacyjny zostanie radykalnie i w rozsądnej perspektywie czasowej przebudowany. Tymczasem wyremontowany Just nie skróci drogi do Krakowa, tylko sprawi, że ta góra przestanie się na jakiś czas przesuwać. To dalej nie rozwiązuje kluczowych problemów tej drogi – podkreśla Maciej Ryś.

Iwona Purchla-Mikrut, rzecznik prasowa GDDKiA w Krakowie, informuje, że projekt tymczasowej organizacji ruchu jest w trakcie opracowywania.

I nie ma jeszcze wyznaczonych ostatecznych tras objazdów oraz dat zamknięcia drogi DK75 – zaznacza.

Dodaje, że propozycje objazdów zostaną wkrótce wysłane do Zarządu Powiatowego Dróg w Nowym Sączą i Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie z prośbą o zaopiniowanie i uzgodnienia.

Wyznaczenie objazdów zależy od parametrów dróg i zgody zarządcy. W Polsce istnieje podział na drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne. Każda z tych kategorii dróg jest zarządzana przez inną instytucję. Na przykład GDDKiA nie może wyznaczyć objazdu drogami wojewódzkimi bez zgody zarządcy, którym jest Zarząd Dróg Wojewódzkich. Ważna jest także nośność. Samochody ciężarowe są bardzo ciężkie i można je skierować tylko na te drogi, które mają wystarczającą nośność – wyjaśnia Iwona Purchla-Mikrut.

Prace zaplanowane przez GDDKiA związane są z zabezpieczeniem czynnego osuwiska w Tęgoborzy, które ciągle niszczy drogę i zagraża bezpieczeństwu kierowców. Inwestycja obejmuje również rozbudowę drogi DK 75 na odcinku 1,7 km. Koszt inwestycji to ok. 46 mln zł. Zakończenie prac zaplanowane jest na maj 2019 r.

Współpraca (MOL); fot. GDDKiA

Czytaj też:

Droga Krajowa-75 w Tęgoborzy zostanie zamknięta na kilka miesięcy. Będą stabilizować osuwisko

 

MAGIK MAŁA
ZESZYTYBOBO
Share on twitter
Share on facebook
INNE POSTY

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

[mailpoet_form id="1"]