Nowy Sącz. Zamkną ulicę Kolejową i fragment Krakowskiej na dwa lata? Szybka kolej wymaga poświęceń…

Nowy Sącz. Zamkną ulicę Kolejową i fragment Krakowskiej na dwa lata? Szybka kolej wymaga poświęceń…

Ulica Kolejowa w Nowym Sączu może zostać zamknięta nawet na dwa lata. Potrzeba wyłączenia jej z ruchu wiąże się z budową linii kolejowej 104, która stanowi część większego projektu znanego pod nazwą „Podłęże – Piekiełko”. Z informacji jakie przekazuje Dorota Szalacha, rzeczniczka PKP PLK, wynika, że roboty związane z budową wiaduktu przy ul. Kolejowej i rozpoczną się w listopadzie.

To, co zaproponowało PKP PLK będzie bardzo trudne do zaakceptowania dla użytkowników dróg. Ulica Kolejowa ma być wyłączona z użytkowania nawet na dwa lata. Podobny problem dotyczy ulicy Krakowskiej w okolicy jej skrzyżowania z linią kolejową. Jako były kolejarz, ale przede wszystkim jako sądeczanin, jestem żywo zainteresowany rozbudową połączeń kolejowych i czekam na możliwość dotarcia koleją do Krakowa w czasie 50 minut, jednak sprawa wymaga dyskusji, przemyślenia, rozsądnego zaplanowania prac. Będziemy o to apelować do inwestora. Wystosowałem do władz spółki zaproszenie na spotkanie z radnymi miasta oraz z przedstawicielami MPK, policji, straży pożarnej i firm przewozowych, aby omówić temat – poinformował na cotygodniowym spotkaniu online z mieszkańcami prezydent Nowego Sącza Ludomir Handzel.

Jak informowaliśmy w dts24 – prace związane z budową linii Podłęże – Piekiełko symbolicznie rozpoczęły się 8 września w Marcinkowicach [ Wbito łopaty pod budowę linii kolejowej Podłęże Piekiełko].

Robotnicy pojawili się również na moście kolejowym spinającym brzegi Dunajca w Nowym Sączu. Rozpoczęła się rozbiórka jego elementów. Wysłużoną przeprawę zastąpi nowa. Pisaliśmy o tym w tekście: Tak będzie wyglądał most kolejowy w Nowym Sączu

Za kilka tygodni należy się spodziewać początku prac w rejonie ulic Kolejowej i Zielonej, gdzie będzie budowany wiadukt. Budowa wiaduktu na ul. Krakowskiej planowana jest na wiosnę.

Kosztorys inwestycji na odcinku Nowy Sącz – Klęczany opiewa na kwotę 960 mln zł. Za te pieniądze ma powstać nowy most, wiadukty, Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym, a stacja w Marcinkowicach oraz przystanki Nowy Sącz-Chełmiec i Nowy Sącz-Miasto będą przebudowane. Perony będą podwyższone, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pociągów, a dostęp do przystanków będzie bezpieczniejszy i przyjazny dla osób z niepełnosprawnościami, dzięki przejściom podziemnym i windom. Ulica Krakowska w sąsiedztwie skrzyżowania z torami linii 104 będzie przebudowywana na odcinku około 400 metrów.

Wykonawca  inwestycji – konsorcjum firm Torpol S.A. & Intop Warszawa Sp. z o.o. podjęło się realizacji inwestycji w terminie 30 miesięcy od podpisania umowy (podpisano ją w maju 2023), zatem finału można spodziewać się jesienią 2025 roku.

fot ik; grafiki PKP-PLK

Czytaj też:

50. urodziny osiedla Millenium. Sekretarze partii i amerykański miliarder…

Reklama