Tak będzie wyglądał most kolejowy w Nowym Sączu… Jeszcze w tym roku przetargi na budowę linii Podłęże – Piekiełko

Zakończyły się terenowe prace geologiczne i geotechniczne poprzedzające ogromną inwestycję kolejową na którą mieszkańcy Sądecczyzny czekają od ponad 20 lat. Jeszcze w tym roku mają zostać ogłoszone pierwsze przetargi na remont linii Chabówka – Nowy Sącz. Na przyszły rok zaplanowano natomiast postępowania dotyczące budowy nowego odcinka trasy kolejowej – Podłęże – Szczyrzyc.

Trasa kolejowa Podłęże – Piekiełko ma radykalnie poprawić dostępność komunikacyjną południowej części Małopolski. Gdy będzie gotowa, podróż z centrum Krakowa do Nowego Sącza potrwa około godzinę. Z Krakowa do Zakopanego  90 – 100 minut. Maksymalna prędkość z jaką będą mogły jeździć pociągi pasażerskie to 160 km/h.

Jak informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK  – w czwartym kwartale 2021 roku ma być gotowa cała dokumentacja inwestycji, a rok później zakończony zostanie wykup gruntów. Prace projektowe rozpoczęto w 2019 roku. Wartość samej dokumentacji projektowej olbrzymiego przedsięwzięcia to 180 mln zł.

Budowa nowej (58 km) linii na odcinku Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz remont istniejącej linii Chabówka – Nowy Sącz wymaga budowy tuneli o łącznej długości 6 km i około 2 km estakad. Na roboty na odcinkach Chabówka – Rabka Zaryte oraz bocznica Klęczany – Nowy Sącz zarezerwowano 533,2 mln PLN z rezerwy celowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.

Na stronie internetowej projektu pojawiły się wizualizacje charakterystycznych obiektów linii. Między innymi mostu kolejowego spinającego brzegi Dunajca w Nowym Sączu.

źródła:

https://www.rynek-kolejowy.pl;

http://podleze-piekielko.pl

Share on twitter
Share on facebook
INNE POSTY

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

Zapisując się na newsletter oświadczam, że zapoznałem się z informacją nt. przetwarzania danych znajdującą się w oraz , dostępnymi na stronie internetowej.