Nie otrzymywaliście faktur za gaz? PGNiG wyjaśnia dlaczego i kiedy zostaną wysłane

Nie otrzymywaliście faktur za gaz? PGNiG wyjaśnia dlaczego i kiedy zostaną wysłane

rachunki za gaz

Przez tygodnie mieszkańcy naszego regionu nie otrzymywali faktur za gaz. To wszystko przez przenoszenie danych klientów do nowego systemu bilingowego, które przeprowadza Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo.

Obecnie PGNiG zakończyło prace związane z migracją danych w województwach: małopolskim, świętokrzyskim, podkarpackim i lubelskim. To oznacza, że faktury wkrótce dotrą do mieszkańców naszego regionu. Jak zapewniają przedstawiciele przedsiębiorstwa, przesunięcie terminu dostarczenia rachunków  nie wpłynie w żaden sposób na wysokość opłat.

,,Wdrożenie Centralnego Systemu Bilingowego przez PGNiG Obrót Detaliczny zwiększa jakość i efektywność obsługi klientów. Elementem wdrożenia jest migracja, czyli przeniesienie danych ponad 7 milionów odbiorców do jednego wspólnego systemu. Obecny etap migracji swoim zasięgiem obejmuje 4 województwa: podkarpackie, lubelskie, małopolskie i świętokrzyskie, na terenie których występowały, m.in. czasowe przesunięcia w dostarczaniu faktur” – czytamy w komunikacie przedsiębiorstwa.

Teraz faktury będą sukcesywnie trafiać do klientów PGNiG objętych migracją, zarówno w formie elektronicznej (EKOFaktura), jak i papierowej – w zależności od wybranego przez nich sposobu dostarczania dokumentów rozliczeniowych. Władze przedsiębiorstwa zapewniają, że robią wszystko, aby wszystkie prace zakończyły się jak najszybciej. Jednocześnie zachęcają do korzystania z aplikacji mobilnej oraz elektronicznego Biura Obsługi Klienta (ebok.pgnig.pl), które umożliwiają, m.in. podanie odczytu liczników, kontrolę bieżącego salda płatności, czy wgląd w historię zużycia gazu.

,,Ponadto informujemy, że w wyniku migracji każdy odbiorca obsługiwany przez PGNiG Obrót Detaliczny otrzyma indywidualny numer rachunku bankowego do dokonywania wpłat. Odpowiednia informacja na ten temat jest przekazywana wraz z fakturą. Centralny System Bilingowy umożliwi, m.in. skrócenie czasu obsługi klientów, zagwarantuje większe bezpieczeństwo ich danych, a docelowo pozwoli na wprowadzenie jednej faktury za różne usługi od PGNiG. To jeden z największych tego typu projektów realizowanych w branży energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej” – informuje na swojej oficjalnej stronie przedsiębiorstwo PGNiG.

Szczegóły na stronie: www.pgnig.pl/zmiana-systemu.

Czytaj także: Firma z podsądeckiej Korzennej może rozwiązać poważny problem polskich miast i kierowców…

Źródło: PGNiG/
Fot. Pixabay.com
Share on twitter
Share on facebook