Przez tygodnie mieszkańcy naszego regionu nie otrzymywali faktur za gaz. To wszystko przez przenoszenie danych klientów do nowego systemu bilingowego, które przeprowadza Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo.
Obecnie PGNiG zakończyło prace związane z migracją danych w województwach: małopolskim, świętokrzyskim, podkarpackim i lubelskim. To oznacza, że faktury wkrótce dotrą do mieszkańców naszego regionu. Jak zapewniają przedstawiciele przedsiębiorstwa, przesunięcie terminu dostarczenia rachunków nie wpłynie w żaden sposób na wysokość opłat.
,,Wdrożenie Centralnego Systemu Bilingowego przez PGNiG Obrót Detaliczny zwiększa jakość i efektywność obsługi klientów. Elementem wdrożenia jest migracja, czyli przeniesienie danych ponad 7 milionów odbiorców do jednego wspólnego systemu. Obecny etap migracji swoim zasięgiem obejmuje 4 województwa: podkarpackie, lubelskie, małopolskie i świętokrzyskie, na terenie których występowały, m.in. czasowe przesunięcia w dostarczaniu faktur” – czytamy w komunikacie przedsiębiorstwa.
Teraz faktury będą sukcesywnie trafiać do klientów PGNiG objętych migracją, zarówno w formie elektronicznej (EKOFaktura), jak i papierowej – w zależności od wybranego przez nich sposobu dostarczania dokumentów rozliczeniowych. Władze przedsiębiorstwa zapewniają, że robią wszystko, aby wszystkie prace zakończyły się jak najszybciej. Jednocześnie zachęcają do korzystania z aplikacji mobilnej oraz elektronicznego Biura Obsługi Klienta (ebok.pgnig.pl), które umożliwiają, m.in. podanie odczytu liczników, kontrolę bieżącego salda płatności, czy wgląd w historię zużycia gazu.
,,Ponadto informujemy, że w wyniku migracji każdy odbiorca obsługiwany przez PGNiG Obrót Detaliczny otrzyma indywidualny numer rachunku bankowego do dokonywania wpłat. Odpowiednia informacja na ten temat jest przekazywana wraz z fakturą. Centralny System Bilingowy umożliwi, m.in. skrócenie czasu obsługi klientów, zagwarantuje większe bezpieczeństwo ich danych, a docelowo pozwoli na wprowadzenie jednej faktury za różne usługi od PGNiG. To jeden z największych tego typu projektów realizowanych w branży energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej” – informuje na swojej oficjalnej stronie przedsiębiorstwo PGNiG.
Szczegóły na stronie: www.pgnig.pl/zmiana-systemu.
Czytaj także: Firma z podsądeckiej Korzennej może rozwiązać poważny problem polskich miast i kierowców…