Newag sprzedaje 30 „smoków” łącznie z ich serwisem. Kontrakt wart jest pół miliarda euro

Newag sprzedaje 30 „smoków” łącznie z ich serwisem. Kontrakt wart jest pół miliarda euro

Europejska firma leasingująca tabor kolejowy – Akiem zamówiła w nowosądeckim Newagu 30 lokomotyw. Podpisana dziś (16 listopada) umowa obejmuje dostawę 30 sześcioosiowych lokomotyw elektrycznych Dragon 2, w tym 10 lokomotyw wielosystemowych oraz 20 – jednosystemowych DC wyposażonych w moduł dojazdowy. Kontrakt zawiera zapis dopuszczający ewentualność zakupu dodatkowych 50 lokomotyw. Maksymalna łączna wartość zamówienia łącznie z usługami serwisowymi wynosi blisko pół mld. euro.

„10 lokomotyw Dragon 2 E6MST zostanie dopuszczonych do eksploatacji na terenie Polski, Czech i Słowacji, a 20 lokomotyw jednosystemowych DC na dopuszczonych terenie Polski tym samym znacząco wzmacniając Akiem na środkowoeuropejskim rynku. W ramach podpisanej umowy, zawarte jest świadczenie usług ich utrzymania przez okres 8 lat od daty dostawy” – czytamy w komunikacie Newagu.

Lokomotywy Dragon 2 to najnowsza generacja lokomotyw towarowych, umożliwiających transport 4200 ton ładunków.

Jesteśmy bardzo zadowoleni za faktu, że jeden z największych podmiotów ROSCO w Europie wybrał naszą platformę sześcioosiowych elektrycznych lokomotyw towarowych Dragon 2 składając największe wartościowo zamówienie na nasze pojazdy w historii naszej firmy. Z prawdziwą przyjemnością witamy Akiem w gronie naszych strategicznych klientów. Wierzymy, że niezawodne lokomotywy tej platformy spełnią oczekiwania biznesowe klientów firmy Akiem z Europy Środkowej – powiedział Zbigniew Konieczek, Prezes Zarządu Newag S.A.

Lokomotywy Newagu, umożliwią naszym środkowoeuropejskim klientom rozwój nowych usług kolejowych przewozów towarowych, w których cięższe pociągi będą kursować z większymi prędkościami i zapewnią najwyższe standardy niezawodności i bezpieczeństwa. Natomiast moduły dojazdowe 0.5 MW HVO ready przyspieszą przejście z diesla na bardziej ekologiczną trakcję elektryczną w przypadku eksploatacji na trasach częściowo zelektryfikowanych. Jesteśmy podekscytowani rozpoczęciem współpracy z Newagiem i możliwością zaoferowania nowych możliwości naszym klientom w Europie Środkowej – mówi Fabien Rochefort, CEO Akiem.

 

Czytaj też:

Gigantyczna szansa przed sądeckim Newagiem. Rekordowe zamówienie na szybkie lokomotywy

Reklama