Gigantyczna szansa przed sądeckim Newagiem. Rekordowe zamówienie na szybkie lokomotywy

Gigantyczna szansa przed sądeckim Newagiem. Rekordowe zamówienie na szybkie lokomotywy

Nowosądecki Newag ma szansę na największe zamówienie w swojej historii. Ta szansa związana jest z kolei z jednym z największych zakupów jakich kiedykolwiek dokonano w PKP Intercity. Latem 2021 roku PKP Intercity ogłosiło ogromny przetarg na dostawę minimum 63, a  maksymalnie 95 elektrycznych lokomotyw rozwijających prędkość nie mniejszą niż 200 km/h. Dopiero teraz dokonano otwarcia ofert w tym przetargu. Jedynym chętnym na realizację zamówienia jest Newag.

Nowoczesne i szybkie lokomotywy pozwolą na szybsze podróże, co będzie miało duży wpływ na dalszy wzrost liczby pasażerów. Nasze plany zakładają, że do 2030 roku chcemy przewozić 74 mln osób rocznie i stać się pierwszym wyborem dla pasażerów przy okazji podróży długodystansowych. Nowe lokomotywy będą elektryczne, co będzie stanowić kolejny krok na naszej drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej – tak portal Rynek Kolejowy cytował po ogłoszeniu przetargu prezesa zarządu PKP Intercity Marka Chraniuka.

Mocno opóźnione postępowanie, prowadzone w formule dialogu konkurencyjnego, ma szansę doczekać się finału już niebawem. Po otwarciu ofert okazało się, że Newag zaoferował cenę brutto 3 452 917 500  zł (w rozszerzonej wersji z opcją 95 lokomotyw), która mieści się to w kosztorysie. Ten opiewa w ten opcji na kwotę 3 482 130 000  zł brutto.

Po szczegółowej analizie oferty, jeszcze w tym roku planowane jest podpisanie kontraktu. Na dostarczenie pierwszych lokomotyw Newag miałby 2 lata czasu (od podpisania umowy). Całość zamówienia powinien zrealizować w ciągu 60 miesięcy.

Lokomotywy, które chce kupić PKP Intercity mają być dopuszczenie do eksploatacji w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech.

 

Czytaj też:

Newag wybudował pierwszą polską lokomotywę, która pojedzie z prędkością 200 km/h

źródło: Rynek Kolejowy

Reklama