Na pokazie sprzętu medycznego ludzie od razu stracili pieniądze. PRK szuka pokrzywdzonych

Na pokazie sprzętu medycznego ludzie od razu stracili pieniądze. PRK szuka pokrzywdzonych

Wielokrotnie już informowaliśmy na naszych łamach o pokazach m.in. garnków, sprzętu medycznego, pościeli, sprzętów AGD i innych, przez które uczestnicy tracili pieniądze. Zwykle osoby zapraszane kuszone były darmowymi prezentami. Na spotkaniach odbywały się losowania. ,,Zwycięzcy” musieli tylko pokwitować odbiór nagród. Później okazało się, że pokwitowanie było podpisaniem umowy na zakup sprzętu za kilkanaście tysięcy… Tym razem było inaczej.

O ile w przypadkach, o których pisaliśmy na naszych łamach dało się jeszcze coś zrobić, bo zgodnie z prawem konsumentom przysługiwało 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa, o tyle teraz uczestnicy pokazów od razu stracili gotówkę.

Dzisiaj Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Limanowej dowiedział się od jednego z uczestników wczorajszego pokazu, który odbył się w jednym z domów weselnych z Limanowej, że zawarł on niekorzystną umowę na zakup sprzętu medycznego. Od mężczyzny już na pokazie, wzięto zapłatę za towar. Jak informuje rzecznik, jest to zakazane, przedsiębiorca nie może przyjmować pieniędzy od konsumenta na tego typu wydarzeniu przed upływem przysługującego terminu, czyli 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem danej firmy sprzedającej sprzęt.

Wszystkich poszkodowanych, którzy byli wczoraj (5 października) na pokazie, a w szczególności tych, którzy zawarli z przedsiębiorcą umowę sprzedaży, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Limanowej prosi o kontakt (18 333 78 22) w celu podjęcia działań względem firmy.

,,Pokazy odbywają się pod pretekstem wcześniejszego zaproszenia telefonicznego na bezpłatne badania. Konsumenci otrzymują do podpisu umowę, z której wynika, że to oni zaprosili przedsiębiorcę do swojego domu w celu zorganizowania pokazu. Jest to celowe działanie, gdyż w domu konsumenta, na jego zaproszenie, przedsiębiorca może m.in. pobierać płatność za towar w dniu pokazu” – wyjaśnia Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Limanowej. 

Jednocześnie apeluje, aby przestrzec swoich bliskich i poinformować ich o nieuczciwych praktykach firmy.

,,Pokaz, bezpłatne badanie organizowane przez nieznaną firmę = problemy” – kwituje Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Limanowej. 

Fot. arch. dts24.pl

Reklama