Mateusz Morawiecki na moście w Kurowie. Przekonywał do zgody w sprawie przebiegu „Sądeczanki”

Mateusz Morawiecki na moście w Kurowie. Przekonywał do zgody w sprawie przebiegu „Sądeczanki”

Mateusz Morawiecki na moście w Kurowie

– Stary most zbliża się do osiemdziesiątki, dobrze żeby poszedł na emeryturę. Potrzebujemy jeszcze drogi ekspresowej S 75, o którą od dawna zabiegają parlamentarzyści PiS. Są jednak protesty społeczne, które uniemożliwiają budowę tej niezwykle potrzebnej drogi  – mówił dziś podczas wizyty na placu budowy nowego mostu w Kurowie premier Mateusz Morawiecki.

Wizyta Morawieckiego na Sądecczyźnie potrwa do późnych godzin popołudniowych. Po krótkim briefingu prasowym na moście w Kurowie premier udał się do firmy Wiśniowski, zaś o godz. 17.15 spotka się z mieszkańcami Starego Sącza.

Mówiąc o planach budowy „Sądeczanki” Mateusz Morawiecki przypomniał, że inwestycja w budowę nowego połączenia Sądecczyzny z Brzeskiem i z autostradą A4 ma zagwarantowane finansowanie.

Na tę drogę mamy zarezerwowane ponad trzy miliardy złotych. Apeluję z tego miejsca do samorządowców, którzy jeszcze protestują przeciwko budowie tej drogi… To droga wyrwania się tej części Małopolski z mielizny średniego rozwoju. To szansa na nowy rozdział historii dla regionów, odciętych dotąd od możliwości przyciągania inwestycji generujących nowe miejsca pracy, dzięki którym rosną wynagrodzenia. Potrzebne jest porozumienie! – mówił premier.

Towarzyszący Morawieckiemu szef resortu infrastruktury Andrzej Adamczyk dodał, że trasa nie może być poprowadzona tunelami i estakadami.

Musimy ją poprowadzić tak, żeby służyła nie tylko tranzytowi, ale i gminom, przez które przebiega. Jesienią składamy wniosek o decyzję środowiskową. W przyszłym roku, mam nadzieję, rozstrzygamy przetarg. Znajdziemy porozumienie. Jestem o tym przekonany – oświadczył.

Nowy most na Dunajcu w Kurowie będzie oddany do użytku w październiku tego roku. Zaawansowanie prac wynosi 81 proc., w tym mostowych ponad 90 proc., a drogowych – 78 proc. Zakończono podwieszanie ustroju nośnego wraz naciąganiem lin podtrzymujących pomost zamontowanych na pylonach. Obiekt nie wspiera się już na tymczasowych podporach umieszczonych w rzece. Trwają roboty wykończeniowe oraz montaż prefabrykowanych desek gzymsowych. Umacniany jest południowy brzeg Dunajca.

Most zastąpi starą przeprawę zbudowaną w 1943 roku. Jest dłuższy od niej o 200 m. Całkowita jego długość wyniesie 602 metry, szer. 17,18 m, natomiast pylony wznoszą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu. Kierowcy będą mieć do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Możliwa będzie dobudowa drugiej jezdni z dodatkowym mostem, kiedy zapadanie decyzja w sprawie „Sądeczanki”.

Wykonawcą zadania o wartości ponad 189 mln zł jest polsko-węgierskie konsorcjum firm: Banimex i Hodmezovasarhelyi Utepito Korlatolt Felelossegu.

 

Czytaj też:

Burmistrz Czchowa uprzedza: nie dopuszczę do budowy „sądeczanki” w wariancie „C”

 

 fot: https://www.facebook.com/kancelaria.premiera

WYBORY 2024

REPERTUAR KINA SOKÓŁ

Reklama