Lekcja historii czyli jak sądeckie dzieciaki świętują setną rocznicę odzyskania niepodległości

Wczoraj dzieci z sądeckich przedszkoli wzięły udział w wyjątkowym koncercie, którym uczciły setną rocznicę odzyskania niepodległości. Podczas koncertu wystąpiło stu wykonawców, wyśpiewując sto utworów o tematyce patriotycznej, wykonano sto bukiecików w barwach narodowych oraz zorganizowano wystawę stu prac plastycznych o tym, jak dzieci rozumieją niepodległość. To była wyjątkowa lekcja historii.

Koncert odbył się w Szkole Podstawowej nr 21 im. św. Jana Pawła II w Nowym Sączu. W sali koncertowej wystąpiły sądeckie przedszkolaki, które wraz z rodzicami i opiekunami wypełniły ją po brzegi. Nie zabrakło żadnego ze znanych utworów, które towarzyszyły naszym przodkom w drodze do niepodległej.

Prezydent w tekście

-Dzieci trzeba uczyć historii od małego. Muszą też wiedzieć, że żyją w wolnej Polsce i powinny to doceniać. Dzisiaj nie ma rywalizacji. Każdy mógł wykonać taką piosenkę, jaką chce i jaką lubi. I to jest piękne.  Dzieci znają tyle piosenek, że aż serce rośnie - mówiła Grażyna Podgórnik, dyrektor Miejskiego Przedszkola nr 20 z Oddziałami Integracyjnymi w Nowym Sączu.

Pomysł na przegląd narodził się już w ubiegłym roku, kiedy organizatorki zastanawiały się w jaki sposób mogą wraz z dziećmi uczcić setną rocznicę odzyskania niepodległości. Do udziału zostały zaproszone wszystkie przedszkola miejskie i niepubliczne oraz oddziały zerowe i przedszkola w szkołach.

-Wspólnymi siłami wraz z nauczycielami z innych placówek pracowałyśmy nad organizacją kilka miesięcy, ale było warto.To widać, że dzieci doskonale wiedzą jak się zachować w takich sytuacjach, znają symbole, wiedzą czym jest ojczyzna, znają pewne fakty historyczne... My tę wiedzę przybliżamy im na co dzień, a dzisiejsze wydarzenie jest podsumowaniem, dzięki któremu dzieci mogą się zaprezentować na forum przed większą publicznością - powiedziała Beata Chruślicka, nauczycielka Miejskiego Przedszkola nr.20

Jak podkreśliła Julia Hojdys, wicedyrektor przedszkola nr 20 - było to duże przedsięwzięcie trudne do organizacji ze względu na wiek dzieci oraz skalę i zasięg, ale warte pracy i zaangażowania.

Chciałyśmy, żeby dzieci na swoim poziomie mogły uczcić tę wspaniałą rocznicę. Wszystko to buduje bowiem tożsamość dziecka. Być może to będzie początek tradycji organizowania takich przeglądów każdego roku. Gdy widzimy uśmiechnięte buzie, radosne śpiewające dzieci, to jest dla nas sygnał, że warto - dodała

 

TRADYCJATEXT

Wypowiedz się w tej sprawie