Azoty – gigant z branży chemicznej – mają nowego prezesa. To człowiek związany z Bobową

Azoty – gigant z branży chemicznej – mają nowego prezesa. To człowiek związany z Bobową

Grupa Azoty ma nowego prezesa. Rada nadzorcza powołała wczoraj (19.03.2024) na to stanowisko Adama Leszkiewicza, który dorastał i uczył się w Bobowej. Obok Leszkiewicza do zarządu Azotów powołano wiceprezesów: Krzysztofa Kołodziejczyka, Andrzeja Skolmowskiego, Andrzeja Dawidowskiego i Pawła Bielskiego. Wszyscy obejmują stanowiska dziś – 20 marca. 

Adam Leszkiewicz ma 55 lat. Urodził się 4.08.1969 w Krakowie. Pełnił funkcję podsekretarza stanu i zastępcy szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w rządzie Donalda Tuska. Jest absolwentem LO w Bobowej. (1988) Ukończył teologię i filozofię w Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie (1999), zarządzanie w administracji publicznej (Akademia Ekonomiczna – 2004) oraz Studium Dziennikarskie przy Akademii Pedagogicznej w Krakowie (1997). Początkowo pracował jako nauczyciel w jednej z krakowskich szkół, a od 1995 był dziennikarzem Radia RDN Małopolska w Tarnowie. Od 1998 jego zawodowy życiorys obejmuje pracę w administracji państwowej m.in. jako dyrektor Gabinetu Wojewody Tarnowskiego Aleksandra Grada (1998), dyrektor Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego (2002-06), sekretarz miasta Warszawy (2007), a od 23 listopada 2007 w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Jest laureatem licznych nagród i wyróżnień, m.in. za wdrażanie systemów jakości w urzędach, którymi kierował. Dwójka dzieci: Mikołaj i Joanna. Hobby – tenis i turystyka górska, interesuje się również historią, literaturą, piosenką poetycką i przyrodą.

Grupa Azoty jest jedną z największych w Europie grup kapitałowych branży nawozowo-chemicznej, producentem nawozów azotowych i wieloskładnikowych, melaminy, poliamidu, alkoholi OXO, plastyfikatorów i bieli tytanowej. Skarb Państwa jest właścicielem 33 proc. akcji w Grupie Azoty.

Biogram i zdjęcie pochodzą z książki Wojciecha Molendowicza „Bobowa od A do Ż

Czytaj też:

Bobowa: siedem wieków tradycji i nowoczesność

Reklama