Audyt SEO – co zawiera i jak wykonać?

Audyt SEO – co zawiera i jak wykonać?

Audyt SEO

Przed rozpoczęciem pozycjonowania strony internetowej warto przeprowadzić audyt SEO. Raport sporządzony po przeprowadzonym audycie daje wiele wskazówek dotyczących dalszych działań. W tym artykule przedstawimy Ci nie tylko, czym tak naprawdę jest audyt SEO, ale również, z jakich składa się elementów oraz jak go wykonać.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO jest analizą oraz oceną strony internetowej pod kątem jej dostosowania do algorytmów wyszukiwarek. To również spojrzenie na nią pod kątem potencjalnych ulepszeń, które dotyczą widoczności w wyszukiwarce. To również swego rodzaju baza do pozycjonowania. Po jego wykonaniu w przypadku sprawdzonej agencji SXO klient otrzymuje dokument, który zawiera uwagi, zalecenia oraz porady dotyczące witryny.

Z czego się składa audyt SEO?

W trakcie audytu SEO pod uwagę brane są aspekty związane między innymi z:

  • wydajnością strony internetowej,
  • responsywnością (dostosowaniem do strony do ekranów urządzeń mobilnych),
  • treścią,
  • słowami kluczowymi,
  • technicznymi aspektami witryny,
  • profilem linkowania.

Wydajność oznacza czas ładowania. Im strona szybciej się ładuje, tym oczywiście lepiej jest oceniana przez algorytmy Google. Responsywność ma ogromne znaczenie, gdyż liczba użytkowników urządzeń mobilnych jest gigantyczna.

Treść musi być oczywiście odpowiednio nasycona frazami kluczowymi, ale również być unikalna i opublikowana w odpowiedniej formie. Techniczne aspekty to między innymi czystość kodu źródłowego, a także jego uporządkowanie. Profil linkowania daje wyszukiwarce Google informację, czy strona jest godna polecenia. Wymienione wyżej aspekty to tylko część wszystkich aspektów, które bada osoba przeprowadzające audyt SEO.

Nad wszystkimi tymi zagadnieniami można również popracować. W tym przypadku nierzadko najlepiej sprawdza się profesjonalna agencja SXO. Godną polecenia firmą w naszym kraju jest Semcore. Taki usługodawca w ramach wykonywanych usług przeprowadza także dla swoich klientów profesjonalne analizy. Pamiętaj, że audyt SEO od Semcore zawiera wszystkie najważniejsze dane na temat serwisu.

Jak wykonać audyt SEO?

Wykonanie audytu SEO wymaga przygotowania odpowiednich narzędzi. W związku z tym będziesz potrzebować do tego celu między innymi Google Search Console oraz Google Analytics. W przypadku zarówno pierwszego, jak i drugiego narzędzia, najważniejsze jest, abyś potwierdził w nich, że to Ty jesteś właścicielem strony. Istnieją na szczęście proste metody weryfikacji na przykład poprzez umieszczenie na serwerze FTP specjalnego pliku wygenerowanego przez GSC.

W dalszej kolejności możesz między innymi sprawdzić indeksację serwisu, zobaczyć ile stron zwraca wynik komendy „site”, a także popatrzyć na ten sam wynik w Google Analytics. Oczywiście to tylko niewielka część wszystkiego, co trzeba poddać analizie. Omawiając to w punktach, pamiętaj o:

  • indeksacji strony,
  • sprawdzeniu serwisu pod kątem optymalizacji On Site,
  • zweryfikowaniu treści,
  • sprawdzeniu duplikacji,
  • sprawdzeniu dostępności strony,
  • zweryfikowaniu architektury strony,
  • zweryfikowaniu problemów technicznych,
  • zbadaniu wydajności (za pomocą Page Speed Insights lub GTMetrix),
  • sprawdzeniu wersji mobilnej.

Jeżeli miałbyś problemy z przeprowadzeniem audytu, zgłoś się koniecznie do sprawdzonej agencji marketingu internetowego. Polecam pozycjonowanie stron internetowych przez Semcore. To sposób na widoczność, ruch oraz konwersję.

Artykuł partnera

Przeczytaj również: Google Ads – co to jest?

WYBORY 2024

REPERTUAR KINA SOKÓŁ

Reklama