3 powody, dla których akcje Amazona mogą wzrosnąć w 2023 r.

3 powody, dla których akcje Amazona mogą wzrosnąć w 2023 r.

akcje Amazona

To był ciężki rok dla akcjonariuszy Amazon. Oto trzy powody, dla których akcje Amazona mają szansę na odbicie w nadchodzącym roku.

To był ciężki rok dla akcjonariuszy Amazon (AMZN -1,14%). Po gwałtownym wzroście podczas wczesnych etapów pandemii, kiedy to zamknięcia sklepów i inne ograniczenia związane z COVID skłoniły ludzi do robienia zakupów online, cena akcji giganta e-commerce cofnęła się w 2022 roku. Po kilku kwartałach spowolnionego wzrostu, akcje Amazon spadły o 49% od początku roku.

Amazon jest jednak nadal jedną z najbardziej konkurencyjnych firm na świecie. Jego długoterminowe perspektywy wzrostu są znacznie lepsze niż wskazywałyby na to giełda. Akcje mogą jeszcze wzrosnąć (sprawdź również, na czym polega handel obligacjami).

Rynek akcji ma tendencję do korygowania swoich błędów. Rozbieżności raczej nie będą się utrzymywać.

Oto trzy powody, dla których akcje Amazona mają szansę na odbicie w nadchodzącym roku.

Wzrost AWS powinien ponownie przyspieszyć

Kiedy ludzie rozmawiają o firmie Amazon, zazwyczaj myślą o e-commerce. Warto wiedzieć, że Amazon.com i jego siostrzane strony nie są już głównymi źródłami zysków dla firmy. To wyróżnienie należy do Amazon Web Services (AWS).

AWS jest wiodącym dostawcą usług infrastrukturalnych w chmurze. Posiada 34% udziału w tym wartym 217 miliardów dolarów rynku.

Korzyści wynikające z kosztów, wydajności i bezpieczeństwa chmury obliczeniowej – w połączeniu z rosnącym wykorzystaniem zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja – mają napędzać wzrost branży w nadchodzącej dekadzie. Według Grand View Research, globalny rynek chmury przekroczy 1,5 biliona dolarów do 2030 roku, w porównaniu do 484 miliardów dolarów w 2022 roku. Amazon prawdopodobnie skorzysta na tym wzroście bardziej niż jakakolwiek inna firma.

Inwestorzy skupili się jednak bardziej na ostrzeżeniach Amazona, mówiących o tym, że ​​krótkoterminowy wzrost AWS może spowolnić. Firmy opóźniają inwestycje technologiczne z powodu obaw przed potencjalną recesją. O ile jednak recesja mogłaby osłabić wyniki Amazona, o tyle każde ponowne przyspieszenie tempa wzrostu AWS mogłoby wywołać potężny wzrost kursu akcji.

Amazon zyskuje udział w reklamach cyfrowych

Reklama cyfrowa jest kolejnym potężnym czynnikiem wzrostu dla Amazona – takim, który prawdopodobnie jest niedoceniany przez inwestorów. Stale rosnąca armia zewnętrznych sprzedawców Amazona polega na swojej platformie reklamowej, aby sprzedawać towary ogromnej bazie użytkowników.

Rozwiązania marketingowe Amazon pomagają tym firmom internetowym generować silne zwroty z wydatków na reklamę. Reklamy internetowe dają sprzedawcom możliwość kierowania konsumentów w momencie, w którym są najbardziej skłonni do zakupu.

W przeciwieństwie do ofert Google i Facebooka, możliwości zbierania danych przez Amazon nie zostały osłabione przez zmiany Apple dotyczące prywatności. Te czynniki pomagają Amazonowi szybko zdobyć udział w rynku reklamy cyfrowej, który według prognoz ma osiągnąć 876 miliardów dolarów do 2026 roku, z 602 miliardów dolarów w 2022 roku, według Statista.

Podobnie jak w przypadku AWS, inwestorzy wydają się być zaniepokojeni potencjalnym ochłodzeniem rynku reklamowego w czasie recesji w 2023 roku. Chociaż jest to możliwe, wydatki na reklamy cyfrowe mogą również ponownie przyspieszyć po tym, jak gospodarka ustabilizuje się. To, bez wątpienia pomogłoby zwiększyć cenę akcji Amazon.

E-commerce jest na ścieżce powrotu do rentowności

akcje Amazona

Obawy przed szczytem sprzedaży e-commerce są prawdopodobnie przesadzone. Sprzedaż online spowolniła się, ponieważ po złagodzeniu środków bezpieczeństwa związanych z COVID, więcej osób wróciło do sklepów stacjonarnych. Długoterminowy trend wzrostu sprzedaży e-commerce pozostaje nietknięty.

Amazon i ogromna sieć handlowa pozwalają oferować konsumentom niższe ceny na szerszy asortyment niż konkurenci. Po wydaniu dziesiątek miliardów dolarów na wzmocnienie swojej sieci realizacji zamówień w czasie pandemii, Amazon może teraz zapewnić jednodniową dostawę niezliczonych towarów.

Te korzyści powinny pomóc Amazonowi w zdobyciu większego udziału w globalnym rynku e-commerce, który według eMarketera ma wzrosnąć do prawie 7,4 biliona dolarów do 2025 roku, z 5,5 biliona dolarów w 2022 roku.

Struktura kosztów Amazona może się drastycznie poprawić w 2023 roku. Ostatnie trendy sugerują, że inflacja jest umiarkowana. A przy cenach ropy i stawkach frachtowych, które już gwałtownie spadły z najwyższych poziomów, Amazon może cieszyć się niższymi kosztami wysyłki, co powinno pomóc zwiększyć jego zyski.

Jeśli ogromny biznes e-commerce Amazona może powrócić do trwałej rentowności – a te trendy wzrostu i kosztów sugerują, że tak jest – inwestorzy prawdopodobnie byliby skłonni zapłacić wyższą cenę za jego akcje.

Artykuł partnera

Przeczytaj również: Teczki na dokumenty – funkcjonalnie i z klasą

Reklama