Dziś o godz. 14 przedstawiciele sądeckiego Newagu podpisali największą w historii firmy umowę na dostawę lokomotyw. Przedmiotem zamówienia jest 20 elektrowozów Griffin produkowanych dla PKP Intercity. Umowa jest elementem bezprecedensowego programu inwestycyjnego PKP Intercity. Na zakup nowych wagonów i lokomotyw, na remonty taboru oraz na stacje postojowe spółka przeznaczy do 2023 roku około 7 mld zł.
Lokomotywy Griffin przeznaczone są do prowadzania pociągów towarowych o masie do 3200 ton z prędkością do 140 km/h, oraz pociągów pasażerskich z prędkością do 200 km/h.
Przetarg ogłoszono 31 lipca 2017 roku. Oprócz Newagu wystartowały w nim bydgoska Pesa, i chiński CRRC.
Wartość zlecenia robi potężne wrażenie: zamówienie podstawowe oszasowano na kwotę 367 milionów 624 tysięcty 958,40 zł brutto.
Jeden Griffin kosztuje 17 mln. 712. tys. zł brutto
– To bardzo dobra wiadomość, że kolejne zamówienia dla PKP Intercity zrealizuje polska spółka. Współpraca z rodzimymi przedsiębiorstwami służy rozwojowi kolei, która jest niezwykle ważna dla naszej gospodarki – mówi Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.
Realizacja umowy potrwa 30 miesięcy.
fot. Newag
(tk)
Czytaj też:
Winny biznes Ryszarda Fryca: jest koncesja na trunek z Paściej Góry