Szynobus z centrum Sącza na osiedle Helena lekarstwem na zamknięty most

Szynobus z centrum Sącza na osiedle Helena lekarstwem na zamknięty most

Dokładnego terminu rozpoczęcia budowy nowego mostu heleńskiego nikt jeszcze nie zna, ale temat komunikacji na czas budowy budzi niestygnące emocje. Wszystko wskazuje na to, że szynobus nie pojedzie – jak planowano – na trasie Nowy Sącz-Miasto – Marcinkowice. Rozważana jest koncepcja szynobusu na trasie Nowy Sącz-Miasto-Nowy Sącz-Helena.  

Kursy szynobusu miałyby zostać dopasowane do kursów autobusów miejskich.

– Szynobus miałby kursować pomiędzy przystankiem Nowy Sącz centrum, a Nowy Sącz osiedle Helena. Kursy planowane są z dużą częstotliwością od poniedziałku do piątku – mówi wiceprezydent Nowego Sącza Wojciech Piech. – To byłby najtańszy wariant, jeszcze możliwy do udźwignięcia przez miasto.

Rozmowy na ten temat są już prowadzone z PKP PLK.

Wojciech Piech podkreśla, że rozmowy między Nowym Sączem, a Chełmcem dotyczące uruchomienia szynobusu do Marcinkowic nie przyniosły efektu. Zastępca wójta Gminy Chełmiec Artur Bochenek prorokuje, że taki szynobus jeździłby pusty.

– Mieszkańcy nie byliby takim rozwiązaniem zainteresowani. Szynobus na pewno jeździłby pusty – uważa Bochenek.

– Miały być robione próby, jakieś krótkookresowe badania. Ja nie jestem tu decydentem, bo większość pieniędzy ma dać Urząd Marszałkowski. Zgadzałem się na okres próbny. Nie możemy założyć z góry, że tędy będą jeździć ludzie. Mam co do tego poważne wątpliwości – dodaje wójt Bernard Stawiarski.

Szynobus na trasie Nowy Sącz-Miasto – Nowy Sącz-Chełmiec ma kursować w czasie trwania budowy nowego mostu Heleńskiego, czyli od jesieni do końca przyszłego roku. Takie rozwiązanie spotkało się także z pozytywnym odzewem Nowosądeckiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei.

– Jedyny sensowny wariant to naszym zdaniem skomunikowane z autobusami wahadło Nowy Sącz Chełmiec – Nowy Sącz Miasto. Proponowałbym kilka kursów w godzinach szczytu, w dni robocze. Inne rozwiązania uważam za pozbawione większego sensu, gdyż są nieekonomiczne. Trasa do Marcinkowic jest trasą zbyt kosztowną i za długą – uważa Łukasz Wideł, wiceprezes Nowosądeckiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei.

O planach uruchomienia szynbusu pisaliśmy m.in. TUTAJ. 

Fot. Ilustracyjne –  pixabay


Reklama