Sukces sądeckiego LO w Szkolnej Internetowej Grze Giełdowej

Co roku tysiące uczniów z całego kraju biorą udział w Szkolnej Internetowej Grze Giełdowej, której twórcą i współorganizatorem jest Giełda Papierów Wartościowych.

Renault2

W bieżącej 18. edycji sukces odniosła klasa 1 B III. LO w Nowym Sączu z Zespołu Szkół Ekonomicznych.

- Konkurs obejmował wirtualne inwestycje na papierach wartościowych, gdzie rywalizowało ze sobą ponad 6 tysięcy zespołów (około 20000 uczniów szkół średnich i podstawowych) i moduł edukacyjny, gdzie uczniowie zdobywali punkty za postępy w nauce na platformie e-learningowej. W tej części nagradzano najbardziej aktywne klasy i w tej właśnie części laureatem jest wspomniana klasa z naszego miasta – informuje Tomasz Strachanowski, nauczyciel w ZSE.

Na czele rankingu I. Etapu 18. edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej znaleźli się uczniowie z XXXIII Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego im. Mikołaja Kopernika w Warszawie. II etap obejmujący inwestycje na rynku kontraktów terminowych ruszy 25 lutego br.

Po dziesięciu tygodniach rywalizacji oraz inwestowaniu wirtualnych pieniędzy (20 tysięcy złotych) prym w ramach I etapu SIGG wiodą uczniowie z XXXIII Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego im. Mikołaja Kopernika. Kolejne miejsca na podium zajęły grupy z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 13 III LO im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku oraz z II LO z oddziałami dwujęzycznymi im. Stefana Batorego. O pozycji w rankingu po I etapie SIGG decydują wyniki z wirtualnych inwestycji oraz dodatkowe środki zdobyte w ramach części edukacyjnej konkursu.

Kolejny etap konkursu, podczas którego uczniowie będą dokonywać transakcji, polega na inwestowaniu wirtualnych środków na rynku kontraktów terminowych. Ta część konkursu będzie trwała od 25 lutego do 26 marca. Tym razem, rywalizujące zespoły otrzymają do dyspozycji wirtualne pieniądze w kwocie 10 tys. zł. Po raz kolejny zadaniem uczestników będzie pomnożenie posiadanych środków.

Finał SIGG odbędzie się 16 kwietnia w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. W finale weźmie udział 10 najlepszych zespołów w rankingu I oraz II etapu SIGG. Zwycięzcy konkursu otrzymają nagrodę w wysokości 10 tys. zł. Przewidziano także nagrody pieniężne dla zespołów i nauczycieli, którzy zajmą kolejne miejsca na podium.

Rywalizacja w ramach części edukacyjnej konkursu zakładała dwa obszary aktywności: zdobywanie wiedzy za pośrednictwem materiałów multimedialnych na platformie edukacyjnej i weryfikację wiedzy w formie grywalizacji. Mamy przyjemność ogłosić zwycięzców również tej części projektu.

Zwycięzcy kursu e-learningowego reprezentują: I LO im. E.Dembowskiego w Zielonej Górze, XVII LO im. Jana Zamoyskiego w Warszawie oraz Technikum nr 10 w ZSP nr 10 im. J.Szczepanika w Łodzi.

Organizator nagrodzi także po jednej klasie z ośmiu wyodrębnionych regionów, które zdobyły największą liczbę punktów w części edukacyjnej projektu. Każda z nich zrealizuje specjalny program wizyty w siedzibie GPW oraz otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 3500 zł, w celu dofinansowania przyjazdu klasy do siedziby GPW. Zwycięskie klasy to: Klasa I B z III LO im. Władysława Grabskiego w Nowym Sączu, Klasa I G z LVIII LO im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Warszawie, Klasa IV D z Technikum nr 17 w Katowicach, Klasa II H z TECHNIKUM w Lubawie, Klasa III E z III LO im. Cypriana Kamila Norwida w Koninie, Klasa I A z XXXI LO im. Ludwika Zamenhofa w Łodzi, Klasa I C z I LO IM. Tadeusza Kościuszki w Legnicy oraz Klasa IV E z Technikum w Sandomierzu .

Internetowa Gra Giełdowa (SIGG) to projekt edukacyjny, składający się z gry inwestycyjnej i nauki przy pomocy platformy edukacyjnej. Uczestnikami są 2-4 osobowe zespoły inwestujące pod opieką nauczycieli. Każdy zespół dysponuje jednym rachunkiem inwestycyjnym i określoną kwotą wirtualnych.

MAGIK MAŁA

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

Zapisując się na newsletter oświadczam, że zapoznałem się z informacją nt. przetwarzania danych znajdującą się w oraz , dostępnymi na stronie internetowej.