Przyspieszona droga z Nowego Sącza do autostrady A4 prawdopodobnie będzie... różowa

Wytypowano korytarz jakim ma być wytyczona nowa droga z Nowego Sącza do Brzeska, czyli trasa krajowa 75. Z informacji jakie do nas dotarły wynika, że "wygrywa" wariant oznaczony w dokumentacji symbolem KRP3, wyrysowany na mapach studium korytarzowego kolorem różowym.

Z obwodnicą północną Nowego Sącza nowa droga ma łączyć się tuż za rondem pod Górą Zabełecką. U podnóża Góry Zabełeckiej, ponad rondem, planiści proponują budowę wiaduktu, co będzie wymagało przebudowy fragmentu ulic Witosa i Tarnowskiej.

Tunelu pod Justem ten wariant nie przewiduje, ale droga zwana Sądeczanką będzie wymagała budowy estakady o długości 360 metrów, pięciu wiaduktów oraz 21 mostów. Koszty budowy tych obiektów inżynierskich oszacowano na kwotę 332 mln. 072 tys. 887 zł.

Aby przygotować plac budowy pod wariant "różowy", trzeba będzie zburzyć 40 obiektów: 11 w gminie Brzesko, 4 w gminie Gnojnik, 5 w gminie Czchów, 18 w gminie Łososina Dolna (najwięcej) i dwa w Nowym Sączu.

Całkowity koszt inwestycji to ok. 1,643 mld zł brutto.

Dokładny przebieg trasy proponowany w najnowszej wersji studium korytarzowego można prześledzić TUTAJ.

Według zapowiedzi urzędników GDDKiA planowany termin uzyskania decyzji środowiskowej dla inwestycji to druga połowa 2019 roku.

fot. Halcrow Group Sp. z o.o.

MEDIA MAŁA

14 comments

  1. Wo 26 Lipiec, 2017 at 07:13 Odpowiedz

    Przede wszystkim poszerzyć i przebudować rondo pod Gora Zabelecka na turbinowe już teraz, zatyka się bo jest kretynsko zaprojektowane. Potem myśleć o jakichś estakadach

    • Tomek 4 Styczeń, 2018 at 22:39 Odpowiedz

      Rondo turbinowe to najlepsza opcja w tym przypadku. Tylko kiedy się tego doczekamy 2025? W niewiele większym tarnowie istnieją już takie dwa..

  2. dasdasd 26 Lipiec, 2017 at 15:20 Odpowiedz

    No nie, KRP2 najlepsza opcja, ruch by sie w Kurowie mogl rozbijac na tych co by jechali na Helene i na tych co na ul. Tarnowska, calkowicie droga poprowadzona po nowej trasie, a tutaj chca budowac takie cos co tylko ladnie wyglada a nie ma zadnego sensu … Po co komu obwodnica Wieloglow? Jak bedzie wygladac polaczenie tej obwodnicy z mostem w Kurowie?

    Jesli postawia KRP3 to beda idiotami na stolkach

  3. wr 26 Lipiec, 2017 at 21:08 Odpowiedz

    Akurat wyjazd i wjazd do Sącza to nie największy problem, bo część aut od razu pojedzie na obwodnice zachodnią – na Stary Sącz, Rytro, Jazowsko.. i nie będzie nawet wjeżdżać na rondo na Tarnowskiej

  4. Wojtek 28 Lipiec, 2017 at 10:01 Odpowiedz

    Generalnie ok. Szkoda tylko, że w wielu miejscach będzie to droga jednopasmowa. Jak już budują to mogliby zrobić od razu dwa pasy w każdym kierunku. Ale… może to wystarczy. Nie wiem tylko dlaczego w Nowym Sączu niema zjazdu od razu na most na Dunajcu i Obwodnicę Zachodnią tylko najpierw do ronda na Tarnowskiej i dopiero na most. Po co zapychać jeszcze to rondo?

  5. xxXx 1 Sierpień, 2017 at 16:22 Odpowiedz

    Dlaczego nie ma nawet drogi miejscami 2+ 1 jak na Krk-Kielce? Miejscami mamy dwa pasy, do wyprzedzania tirów?. Idiocy mem jest wprowadzać cały ruch przez Tarnowska aż do tego ronda, by dopiero można wjechać na obwodnicę. Kuriozum.

  6. KN 25 Październik, 2017 at 18:09 Odpowiedz

    Przyspieszona droga z autostrady do Nowego Sącza ma sie kończyć w Nowym Saczu a nie we wsi Chełmiec !!!
    Dlatego jej koniec zaplanowano słusznie na rondzie przy ulicy Tarnowskiej

  7. Kazz 26 Listopad, 2017 at 11:42 Odpowiedz

    Błędem jest ciągłe pchanie się na Brzesko. Wiadomo, że główny ruch z Nowego Sącza idzie na Kraków. Lepszym rozwiązaniem byłaby nowa trasa Nowy Sącz – Targowisko, co znacznie skróciłoby czas jazdy do Krakowa. Dokładne jej wytyczenie jest sprawą otwartą. Dla tych, co chcą do Tarnowa proponuję przebudowę drogi Jurków – Wojnicz.
    Architekt z Nowego Sącza

  8. Zen 31 Styczeń, 2018 at 13:13 Odpowiedz

    Zgadzam się odnośnie połączenia Nowego Sącza z Targowiskiem, ale przez Limanową. Wtedy lepsze połączenie z Krakowem zyskały by i Nowy Sącz i Limanowa, a także Nowy Sącz i Limanowa między sobą. Myślę, że była by to najlepsza opcja dla całego regionu.

  9. AnKa 12 Marzec, 2018 at 12:43 Odpowiedz

    Jeśli dalej będzie tyle protestów i uwag do uwag i uwag do zmian to nie będzie ani różowa ani zielona, ani żadna. Tempo przygotowania inwestycji okrutnie ślamazarne.

Wypowiedz się w tej sprawie