Oszuści wysyłają maile do klientów ZUS i informują m.in. o niedopłacie składek i konieczności ich uregulowania w ciągu 24 godzin. Wiadomości wyświetlają się jako [email protected]. W takim przypadku należy korespondencję zignorować i nie otwierać żadnych załączników.
,,Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci nie otrzymują informacji o rozliczeniach składek czy nadpłatach, ani też żadnych wezwań do zapłaty. W ten sposób ZUS kontaktuje się jedynie z tymi, którzy mają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę korespondencji” – wyjaśnia Anna Szaniawska, regionalny rzecznik ZUS w województwie małopolskim.
Ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile, a w szczególności nie otwierać załączników. Wiadomości tego typu najczęściej mają zainfekować komputer lub uzyskać dostęp do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
Jeśli otrzymasz taką lub podobną wiadomość, a nadawca wydaje się podejrzany, zadzwoń do najbliższej placówki ZUS lub skontaktuj się z Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 albo pod adresem mailowym: [email protected].
Fot. pixabay.com
Źródło: ZUS