Firma Budimex i konsorcjum Torpol przedstawiły najkorzystniejsze oferty w przetargu PKP na budowę fragmentów linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz. Oferta Budimexu warta jest 366 mln zł netto i dotyczy sześciokilometrowego odcinka z Chabówki do Rabki-Zaryte wraz z budową stacji w Chabówce oraz przebudową fragmentu linii 98 w kierunku Suchej Beskidzkiej. Torpol będzie przebudowywał linię na odcinku Klęczany – Nowy Sącz. Konsorcjum jest gotowe wykonać to zadanie za 783,7 mln zł netto. Łącznie inwestycja pochłonie ponad miliard złotych.
Prace na odcinku Nowy Sącz – Klęczany potrwają 36 miesięcy od dnia podpisania umowy, natomiast te na odcinku Chabówka – z Rabka Zaryte – dwa lata.
Prędkość pociągów na wyremontowanej trasie kolejowej ma sięgać 1oo-150 km/h z miejscowym ograniczeniem do 80 km/godz. Inwestycja obejmuje budowę dwóch tuneli o łącznej długości 5,8 km oraz blisko 2 km estakad.
Na trasie między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem zaplanowano także przebudowę stacji Marcinkowice oraz przystanków Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto, podwyższenie peronów, budowę przejść podziemnych oraz windy ułatwiającej korzystanie z kolejowej infrastruktury osobom z niepełnosprawnościami.
(DSZ)