Ponad 12,5 miliona litrów lodów sprzedali w czerwcu. To rekord w 40-letniej historii firmy

Po dodaniu do siebie wyników sprzedażowych wszystkich producentów, okazuje się, że Polacy od stycznia zjedli 115 milionów litrów lodów. Nie jest jednak tajemnicą, że sądecka firma braci Koral to największy potentat chłodnej ,,przekąski". Czerwiec był dla nich rekordowym miesiącem w 40-letniej historii. W ciągu 30 dni sprzedali 12,5 milionów litrów lodów. 

„Plany rekordowej majówki w tym roku pokrzyżowała nam gorsza pogoda w kwietniu i maju, czyli w czasie pierwszych urlopowych dni Polaków. Aby wyjść obronną ręką i utrzymać wysoką sprzedaż, a także entuzjastyczne nastroje sprzedawców, wprowadziliśmy dodatkowe niestandardowe akcje specjalne i promocje, które wyrównały wahania pogodowe. Jednak gorszą majówkę zdecydowanie wynagrodził nam czerwiec, który okazał się być rekordowym miesiącem w 40 letniej historii PPL Koral!” – przyznał Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral.

W tym roku producenci sprzedali o 5,5 miliona litrów mniej lodów niż w ubiegłym, a jednak pobili rekord sprzedaży o ponad 1,6 miliarda złotych. Dlaczego? Bo Polacy sięgają coraz częściej po lody droższe - premium. Jak wyjaśnia Gąsiorowski, są bardziej świadomymi konsumentami, wybierają produkty wysokiej jakości, zwracają uwagę na skład oraz markę jaka stoi za danymi lodami, a także na opakowanie – zarówno pod kątem estetycznym, ale również praktycznym.

A jakie lody kupujemy najczęściej? Te o smaku śmietankowym od lat cieszą się niegasnącą popularnością. W czołówce znajdują się także waniliowe, czekoladowe i bakaliowe. Jeśli chodzi o rodzaj, to firma Koral sprzedała najwięcej rożków.

Źródło/ Fot.PPL Koral

TRADYCJATEXT

Wypowiedz się w tej sprawie