Z deklaracji Ministerstwa Infrastruktury wynika, że linia Podłęże – Piekiełko będzie gotowa najpóźniej w 2026 roku. Inwestycja podzielona została na dwa etapy. Pierwszy z nich to remont linii kolejowej z Chabówki do Nowego Sącza. Drugi – budowa nowej linii z Podłęża do Szczyrzyca i dalej do Mszany Dolnej i Tymbarku.
Podróż z Krakowa do Nowego Sącza pociągiem, który pojedzie po nowych torach, zajmie mniej niż godzinę. Z Podłęża do Szczyrzyca pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km na godz.
Na trasie linii Podłęże – Tymbark/Mszana Dolna przewidziano aż 11 tuneli i osiem estakad. Tunele będą drążone między innymi w Kasinie Wielkiej, Wilkowisku i Skrzydlnej.
Mapę z przebiegiem trasy można obejrzeć TUTAJ.
Remont linii z Chabówki do Nowego Sącza (74 km) planowany jest z rozmachem. Na trasie uwzględniono estakadę nad rzeką Łososina i nad drogą wojewódzką nr 965 w Limanowej oraz dwa tunele. Koszt przedsięwzięcia to ok. 251,5 mln zł. Pociąg osobowy z Męciny do Limanowej będzie jechał około sześć minut. Do Krakowa – około, 50 min, do Nowego Sącza – kilkanaście minut. Tory pozwolą na rozwinięcie prędkości 120 km./h.
Miłośnicy kolei czekają na inwestycję z nadzieją. Z niepokojem – grupa mieszkańców Pisarzowej i Męciny, gdzie linia ma mieć zupełnie inny przebieg niż dotąd, a jej budowa będzie wymagała wyburzenia przynajmniej kilkunastu budynków.
Najwięcej domów „kolizyjnych” z planami PKP znajduje się w Męcinie. W Pisarzowej tory będą poprowadzone tunelem.
Mapę tego odcinka można obejrzeć TUTAJ.
- na kwotę 221 400 000 zł brutto – konsorcjum w składzie trzech firm (lider – Egis Rail S.A.)
- na kwotę 208 558 800 zł brutto – konsorcjum w składzie trzech firm (lider – AECOM Polska Sp z o.o.)
Prezentację dotyczącą inwestycji obejrzysz TUTAJ.
FOT: PKP PLK
Czytaj też:
Minister Adamczyk w Mszanie Dolnej. Obiecał, że pociągi po linii Podłęże Piekiełko pojadą za 9 lat