Pierwszy Impuls 2 dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej jest już gotowy. Przedstawiciele SKM i Newagu odbyli krótką, testową jazdę na terenie zakładów nowosądeckiego producenta.
Nowe pociągi zapewnią pasażerom aglomeracji warszawskiej wysoki komfort podróży i więcej miejsc w godzinach szczytu. Produkcja 21 pojazdów przebiega zgodnie z harmonogramem. Już wkrótce pierwszy z nich pojedzie na badania homologacyjne na tor Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Projekt jest współfinansowany z funduszy unijnych.
Pierwszy pociąg uruchomiony
Pierwszy Impuls 2 z puli 21 produkowanych dla stołecznej Szybkiej Kolei Miejskiej przewiózł pierwszych pasażerów. Byli nimi przedstawiciele warszawskiego przewoźnika aglomeracyjnego oraz Newagu,
czyli producenta.
– Pierwszy Impuls 2 bardzo dobrze się prezentuje i odpowiada potrzebom różnych grup pasażerów: rodziców podróżujących z dziećmi, młodzieży, osób z ograniczoną możliwością poruszania się czy rowerzystów – mówi Alan Beroud, prezes zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej. W godzinach szczytu nowe pociągi pojadą w podwójnym zestawieniu, czyli będą ze sobą połączone, aby zapewnić więcej miejsc. Liczę, że takie rozwiązanie zachęci do rezygnacji z dojazdów samochodem na rzecz ekologicznej kolei – dodaje.
Nowe pojazdy będą klimatyzowane, wyposażone w Wi-Fi, ładowarki USB, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe oraz ratujące życie defibrylatory AED. Producent wprowadził także dodatkowe rozwiązanie dla prowadzącego pojazd. Są nim drzwi w kabinie, dzięki którym maszynista może ją bezpiecznie opuścić bez przechodzenia do strefy pasażerskiej.
– Pojazdy znajdują się obecnie na końcowym etapie uruchomień, a już w przyszłym tygodniu pierwszy Impuls 2 wyjeżdża na Tor Doświadczalny w Żmigrodzie, by przeprowadzić tam badania homologacyjne. Wiosną 2022 roku nowe pojazdy zasilą flotę zamawiającego. Jestem pewien, że SKM Warszawa a przede wszystkim pasażerowie stołecznej aglomeracji docenią komfort i jakość podróży nowymi Impulsami – powiedział Zbigniew Konieczek Prezes Zarządu NEWAG SA.
Wartość kontraktu realizowanego przez Newag wynosi blisko 668 milionów złotych brutto, z czego blisko 203 miliony pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Umowa z Newagiem obejmuje także przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi pociągów oraz siedmioletnie serwisowanie.