Rząd obiecuje więcej pieniędzy na nową drogę do Brzeska. Na stole 3 miliardy złotych

„Rada Ministrów przed chwilą poprzez zmianę Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 zwiększyła limit finansowy Krajowego Funduszu Drogowego. Wydatki na Sądeczankę DK-75 zostały zwiększone z poziomu 1,483 mld zł do poziomu 3,183 mld „ – poinformował dziś za pośrednictwem mediów społecznościowych poseł Wiesław Janczyk.

PROTKASA3

Dziękuję Ministrowi Andrzejowi Adamczykowi za przychylność dla naszej inwestycji. Życzę lokalnym samorządom więcej konsyliacyjnego podejścia przy uzgodnieniach dotyczących przebiegu tej drogi tak bardzo oczekiwanej w regionie – dodał Janczyk.

Na początku kwietnia 2019 roku wójtowie, burmistrzowie oraz prezydent Nowego Sącza podpisali w Iwkowej porozumienie w którym przyjęto rekomendacje dotyczące przebiegu „sądeczanki”. Zaproponowano tzw. wariant samorządowy będący kompilacją wariantów “A” oraz “B” z opracowywanego przez  firmę Halcrow Group  studium korytarzowego. Samorządowcy proponują aby droga z Nowego Sącza biegła wzdłuż lewego brzegu Dunajca, nowym mostem na wysokości kamieniołomu w Marcinkowicach i  tunelem pod górą Just.

Stanowisko samorządowców w tej sprawie skierowano m.in. do Ministerstwa Infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja nadal czeka jednak na przejście z fazy planów do czynów.

Firma Halcrow Group, której zlecono prace przygotowujące do starań o decyzję środowiskową poinformowała w kwietniu tego roku, że kolejny etap przygotowań do budowy niestety odsuwa się w czasie.

Z uwagi na przedłużające się terminy (…) procedur uzyskiwania niezbędnych opinii oraz zmiany przepisów w zakresie wymagań technicznych i  koniecznością przeprowadzenia niezbędnych analiz, przewidywany termin złożenia materiałów w celu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach nastąpi w czwartym kwartale bieżącego roku” – tej treści komunikat pojawił się na stronie internetowej poświęconej inwestycji.

Aktualnie trwają analizy geologiczne, środowiskowe i hydrologiczne wymagane przez Wody Polskie – Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej.

„Z uwagi na proponowane rozwiązania drogowe, zbliżenie do rzek i jezior oraz ingerencję w tereny zalewowe i wynikające z tego zagrożenia i obawy, wykonawca musi wprowadzić dużą szczegółowość, co wpływa na wydłużenie uzyskania uzgodnień. Kompromis w tym zakresie jest kluczowy do przygotowania poprawnych danych do analizy porównawczej i wskazania rekomendacji wariantów do dalszych etapów i rozpoczęcia procedury uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych dla inwestycji” – informuje wykonawca prac zleconych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Bieżace informacje zamieszczane są stronie projektu dk75.pl

Mieszkańcy wybrali swoją wersję „sądeczanki”. Największe obywatelskie poparcie ma wariant „A” – brązowy

 

Posłowie Mularczyk i Wicher będą dowodzić pracami sejmowego zespołu, który zajmie się… sądeczanką

MAGIK MAŁA
Share on twitter
Share on facebook
INNE POSTY
Studio DTS

W siedzibie spółki Newag w Nowym Sączu, w obecności Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka, zaprezentowano działanie nowoczesnego toru testowego, który powstał w ramach najnowszych inwestycji nowosądeckiego producenta taboru szynowego.

Najczęściej wyświetlane
Cechini

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

[mailpoet_form id="1"]