Nowosądecka firma buduje jedną z największych atrakcji turystycznych w południowej Polsce! [film]

kolejka nad Soliną

W Bieszczadach rozpoczęła się ciekawa inwestycja w unikalną atrakcję turystyczną. Polskie Koleje Linowe (PKL) inwestują w kolej widokową. Nowy ośrodek turystyczny Grupy PKL będzie wyjątkowy ze względu na lokalizację i jedyne w skali Polski atrakcje turystyczne, a buduje go sądecka firma ERBET.

Kolej linowa będzie przebiegać nad solińską zaporą, długość jej trasy wyniesie ponad 1,5 km.

Turyści, którzy odwiedzą Solinę w przyszłym roku będą mogli zobaczyć piękne widoki i bieszczadzką przyrodę z zupełnie nowej perspektywy – wagonika kolei PKL – mówi Daniel Pitrus, prezes PKL.

Podróż 8-osobowym wagonikiem kolei linowej rozpocznie się od stacji Plasza zlokalizowanej przy solińskim deptaku. Stąd turyści podziwiając  zaporę oraz jezioro solińskie wyruszą w podróż do stacji zlokalizowanej na górze Jawor.

Na trasie kolei znajdować się będzie pięć podpór o różnych wysokościach. Pasażerowie wagonika będą mogli podziwiać  widoki z różnych poziomów. Najniższa podpora osiągnie wysokość 17 metrów. Najwyższa – 75 metrów i będzie to najwyższa podpora kolei linowej w Polsce.

Na ponad półtorakilometrowej trasie kolei gondolowej PKL wagony pokonają odległość aż 682 metrów pomiędzy podporami nr 2 i 3. To również będzie rekordową odległością w naszym kraju.

Podróżujący wagonikiem kolei linowej Grupy PKL będą mogli dotrzeć na górę Jawor, na której wybudowana zostanie wieża widokowa. To z niej turyści z wysokości 50 metrów zobaczą trasę, którą pokonali wagonikiem kolei linowej, zaporę oraz  bieszczadzki krajobraz wraz z jeziorem solińskim. Tutaj także zlokalizowana będzie karczma wpisana w krajobraz otoczenia góry Jawor i wieży widokowej.

Dodatkową atrakcją nowego ośrodka turystycznego Grupy PKL i PFR w Solinie będzie park tematyczny zlokalizowany na powierzchni 4,7 hektara na zboczu góry Jawor, w którym każdy, będzie mógł aktywnie spędzić czas, a także poznać historię tego regionu Polski.

Kolej w Solinie zostanie wyposażona w najnowsze technologie, które zapewnią najwyższy standard bezpieczeństwa a systemy napędu awaryjnego oraz newralgiczne elementy kolei zostaną zdublowane oraz umożliwią bezpieczne sprowadzenie pojazdów do stacji.

Podczas montażu rozciągania liny kolei także zostaną wykorzystane nowoczesne technologie. Za pomocą specjalistycznego drona zostanie rozciągnięta pierwsza lina o średnicy 4 mm wykonana z kevlaru, a następnie rozmieszczone zostaną liny docelowe o długości 3080 metrów.
Koszt inwestycji ośrodka turystycznego w Solinie, który buduje Grupa PKL i PFR szacowny jest na poziomie 110 mln złotych.
Share on twitter
Share on facebook
INNE POSTY

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

Zapisując się na newsletter oświadczam, że zapoznałem się z informacją nt. przetwarzania danych znajdującą się w oraz , dostępnymi na stronie internetowej.