Nowe Griffiny dla  PKP Intercity wyjeżdżają na tory

Flota PKP Intercity wzbogaciła się o 20 najnowocześniejszych w Polsce lokomotyw elektrycznych, które dla PKP Intercity produkuje firma NEWAG. Oznacza to realizację podstawowej, wartej ponad 367 mln zł brutto, części umowy z Newagiem.

PROT6

Pierwsze lokomotywy elektryczne serii EU160 Griffin przewoźnik odebrał na początku roku. Obecnie dysponuje 20 nowymi pojazdami. Producent – firma NEWAG z Nowego Sącza – zrealizował podstawową część podpisanej w maju 2018 roku umowy, która we wrześniu ubiegłego roku została rozszerzona o 10 dodatkowych pojazdów w tzw. prawie opcji.  Wartość kontraktu obejmującego dostawę łącznie 30 lokomotyw wzrosła wówczas z 367,6 mln zł brutto do 551,4 mln zł brutto. Zgodnie z umową pozostałych 10 Griffinów trafi do PKP Intercity jeszcze w tym roku.

– Polską gospodarkę napędzają przemyślane i intensywne inwestycje. Od kilku lat jesteśmy ich świadkami na kolei. Kolejne zakupy nowoczesnego taboru przybliżają nas do celu, jakim jest kolej bezpieczna, przewidywalna i komfortowa – mówi Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.

– Unowocześnianie polskiej kolei to sztandarowy przykład tego, jak skutecznie pozyskane
i efektywnie wydawane środki unijne przyczyniają się do rozwoju przedsiębiorstw, jak również służą społeczeństwu, które może korzystać z infrastruktury i usług na najwyższym poziomie
– mówi Małgorzata Jarosińska-Jedynak, Minister Funduszy i Polityki Regionalnej.

20 nowych lokomotyw od początku lipca br. poprowadzi pociągi:

  • TLK Kiev Express relacji Warszawa – Kijów – Warszawa na odcinku Warszawa – Dorohusk – Warszawa;
  • IC Zielonogórzanin relacji Warszawa – Zbąszynek – Warszawa;
  • IC Mewa relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa;
  • IC Gałczyński relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa;
  • TLK Staszic relacji Warszawa – Kołobrzeg – Warszawa;
  • IC Noteć relacji Warszawa – Piła – Warszawa;
  • IC Czartoryski relacji Lublin – Zbąszynek – Lublin;
  • TLK Zamoyski relacji Piła – Lublin – Piła;
  • TLK Chełmianin relacji Warszawa – Chełm – Warszawa;
  • TLK Kochanowski relacji Chełm – Bydgoszcz – Chełm;
  • TLK Mierzeja relacji Lublin – Kołobrzeg – Lublin na odcinku Kołobrzeg – Bydgoszcz – Kołobrzeg (sezonowy);
  • TLK Wetlina na odcinku Poznań – Lublin – Poznań (sezonowy);
  • TLK Latarnik na odcinku Poznań – Białystok – Poznań (sezonowy);
  • TLK Warta relacji Warszawa – Poznań – Warszawa.

Nowe lokomotywy rozwijają prędkość do 160 km/h. Pozwolą więc efektywnie wykorzystywać zmodernizowane linie kolejowe. Pojazdy serii EU160 Griffin to także najnowocześniejsze lokomotywy elektryczne w Polsce.

– Dzięki naszej współpracy PKP Intercity może pochwalić się teraz posiadaniem najnowocześniejszych lokomotyw elektrycznych w Polsce. Jestem przekonany, że dzięki zastosowanym w nich rozwiązaniom technicznym będą one służyć przewoźnikowi przez długi czas, cechując się wysokim poziomem bezpieczeństwa i niezawodnością – zapewnia Zbigniew Konieczek, Prezes NEWAG S.A.

 

 

MAGIK MAŁA
Share on twitter
Share on facebook
INNE POSTY
Studio DTS

Jak firmie, w której pracuje 1500 osób, udaje się zapanować nad koronawirusem? Czy pandemia mocno zaszkodziła branży kolejarskiej? Na te i inne pytania odpowiada gość Studia DTS Zbigniew Konieczek, prezes spółki Newag w Nowym Sączu.

Najczęściej wyświetlane

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

[mailpoet_form id="1"]