Najskuteczniejsze narzędzia do zbierania opinii

Najskuteczniejsze narzędzia do zbierania opinii

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi do opinii Google, które pozyskują opinie od klientów, czyli wysyłają prośby o wystawienie opinii na temat firmy – jej usług czy produktów. W poniższym zestawieniu przyjrzymy się kilku z nich.

Pozytywne opinie użytkowników na temat konkretnego biznesu są najsilniejszym – najtańszym i najskuteczniejszym – narzędziem marketingu internetowego. Z tego względu wielu przedsiębiorców korzysta z aplikacji pomagających im zbierać opinie w internecie od swoich klientów. Firmy te najpierw budują zaufanie do swojej marki, a następnie podnoszą konwersję za pomocą prostej taktyki.

Zarządzający umożliwiają na swojej stronie internetowej wyświetlanie opinii, co nie dość, że podnosi widoczność wśród konkurencji w organicznych, darmowych wynikach wyszukiwania, to dodatkowo:

  • działa na zasadzie społecznego dowodu słuszności;
  • pozwala budować lojalność klientów oraz wizerunek silnej marki;
  • oszczędza budżet reklamowy (obniża koszt kliknięcia Google Ads);
  • buduje renomę produktów lub usług sklepów internetowych;
  • pomaga potencjalnym klientom wybrać twoją ofertę;
  • podnosi wskaźnik wejść na stronę.

Warto podkreślić, że niektórzy przedsiębiorcy wolą kupować opinie, ponieważ jakość ich usług lub produktów niestety nie dorównuje rynkowym standardom. Wkrótce jednak zmieni to dyrektywa Omnibus, która pozwoli na nakładanie kary o wysokości nawet 10% przychodów takich firmy.

Rating Captain

Najskuteczniejszym narzędziem do zbierania opinii klientów jest Rating Captain, który oferuje darmowy okres próbny, 30-dniową gwarancję zwrotu kosztów, bezterminowy okresem współpracy oraz darmową pomoc przy integracji – to rzadko spotykana konfiguracja wśród tego typu aplikacji.

Narzędzie zbiera opinie klientów do wizytówki Google My Business (aktywnie podnosi gwiazdki i ilość opinii w profilu firmowym) i wyświetla je na stronie za pomocą widgetów, które zwiększają ruch organiczny SEO w witrynie oraz napędzają sprzedaż.

Rating Captain monitoruje także opinie o firmie na portalach i integruje się z wieloma platformami e-commerce np. Shopify, PrestaShop czy Shoper itd.

Rating Captain umożliwia chwalenie się opiniami produktowymi lub usługowymi na stronie internetowej (wyświetlanie gwiazdek Rich Snippets w wyszukiwarce oraz na stronie sklepu – twojej firmy). Wyświetla oceny sprzedawcy, które wpływają na podejmowanie decyzji zakupowych przyszłych klientów, a także generuje wartościową dla klientów odznakę autentyczności.

Aplikacja Rating Captain dostarcza praktycznych informacji biznesowych, dzięki temu, że wspierana jest przez algorytmy sztucznej inteligencji. Algorytmy te pomagają przedsiębiorcom wskazywać elementy obsługowe, które wymagają poprawy, korzystając z analizy semantycznej wszystkich dostępnych recenzji.

Recenzje pozyskiwane są za pomocą najbliższych klientom środków komunikacji, czyli e-maili, SMSów, Pop-upów i kodów QR w fizycznych sklepach lub placówkach (po zeskanowaniu kodu QR klienci mogą wystawić opinię na miejscu).

Bardzo ciekawym elementem tego narzędzia do opinii jest możliwość mediacji z niezadowolonymi klientami, którym przedsiębiorcy mogą wysyłać np. kody rabatowe i zmieniać niezadowolonych klientów w lojalnych kupujących. Wiemy nie od dziś, że jeśli rozwiążesz problem swojego klienta, to stanie się on bardziej lojalny niż ten, który przeszedł proces zakupowy bez szwanku.

Rating Captain daje także możliwość badania satysfakcji klientów za pomocą ankiety NPS (Net Promoter Score). To właśnie niektóre funkcje marketing automation, które oferuje Rating Captain.

AKTUALIZACJA: Niedawno Rating Captain udostępnił klientom pakiet Local SEO, w którym pozycjonuje także ich wizytówki firmowe Google My Business i gwarantuje znalezienie się na szczycie wyszukiwań Map Google.

 Trusted Shops

Mocną stroną aplikacji Trusted Shops, z okresem obowiązywania umowy minimum 12 miesięcy, jest wyświetlanie oznaki kupujących oraz udostępnianie klientom kreatora postów, dzięki któremu mogą wyświetlać najlepsze opinie w mediach społecznościowych.

Nie wiemy jednak jak długo funkcja ta będzie dostępna, ponieważ – zgodnie z wchodzącą dyrektywą Omnibus – zabrania się wyświetlania na stronach internetowych tylko najlepszych, wskazanych przez zarządzającego serwisem, opinii, bez podkreślenia tego w oficjalnym przekazie.

Aplikacja daje dostęp do wyświetlania opinii o produktach i zbierania opinii w ramach swojej platformy i Google. Pozwala na wygenerowanie na stronie znaku jakości z Ochroną Kupującego.

Trusted Shops udostępnia klientom Menadżer Wizerunku i personalne doradztwo. Jeśli chodzi o znak Ochrony Kupującego, Trusted Shops sprawdza najpierw, czy firma jest nazwana w przejrzysty sposób, informuje kupujących o sposobie przetwarzania danych, wskazuje przewidywany czas dostawy.

Ponadto klienci sklepu muszą być poinformowani o prawie do odstąpienia od umowy, a sam proces składania zamówienia musi być zrozumiały dla każdego. Trusted Shops dba, aby wskaźniki jakości dotyczące oceny klientów, zwrotów i reakcji były na bieżąco aktualizowane i odpowiadały ustalonym standardom.

Zaufane

Zaufane pozwala na budowanie marki za pomocą gwiazdek w reklamach płatnych Google Ads (PLA, Search). Niestety nie ma możliwości sprawdzenia cennika, ponieważ prawdopodobnie ceny są dostosowane do wielkości przedsiębiorstwa.

Na stronie przeczytamy, że „System Zaufane.pl automatycznie pobiera dane zamówień, na bazie których przygotowuje ankiety i maile oraz wysyła je do Twoich klientów.” Dzięki temu Zaufane podnosi gwiazdki w wizytówce Google Moja Firma.

Głównym celem narzędzia do opinii Zaufane jest wsparcie klientów i zarządzanie ich reputacją w internecie. Aplikacja chroni wizerunek firmy będąc na bieżąco z panującymi na rynku trendami i potrzebami w marketingu.

„Tak jak innymi procesami marketingowymi, pozyskiwaniem opinii i ocen również należy zarządzać i monitorować, aby przynosiły korzyści i służyły budowie świetnej marki” – przeczytamy na Zaufane.pl, dlatego też celem tego narzędzia do opinii jest ochrona klientów przed nieuczciwymi opiniami i ocenami.

Getreview

Getreview poza modułem z opiniami pozwala na zamieszczenie na swojej stronie segmentu z pytaniami klientów, w którym użytkownicy mogą pytać o produkty innych użytkowników, co pozwala na zwiększenie zaangażowania klientów.

Getreview podaje: „Po włączeniu modułu pytań klientów – Q&A możesz zostawić zadawanie pytań klientom, jak i dodać je samodzielnie na podstawie własnego doświadczenia. Podobnie z odpowiedziami — możesz je dodawać zaraz po otrzymaniu pytania lub poczekać aż udzieli ich inny klient.”

Jest to więc moduł z pytaniami i odpowiedziami zarówno klientów, jak i sklepu. Ponadto Getreview dba, aby strona była ciągle odświeżana i aktualizowana dla robotów wyszukiwarek. Oznacza to, że może ona znaleźć się wyżej w wynikach Google.

GetReview umożliwia także zorganizowanie konkursu opinii. To sklep ustala jego reguły i decyduje, kto wygra. Konkurs ma być sposobem, na zmotywowanie niechętnych klientów do wystawienia opinii, czy przesyłania zdjęć.

TrustMate

Narzędzie do opinii TrustMate udostępnia swoim klientom w panelu aż 9 odznak, które mogą być wyświetlane w profilu firmy: Gwiazda, Wzór, Przyjazny, Popularny, Pomocny, Zaufany, Transparentny, Trendy oraz Klienci nas kochają. To specjalne wyróżnienie ma pomagać w spełnieniu wymagań związanych z jakością zakupów.

Dodatkowo aplikacja pozwala na tłumaczenie opinii na inne rynki za pomocą translatora, co ma zapewnić solidny start na nowym rynku. TrustMate jest dostępny na 20 rynkach.

„Każda wersja językowa posiada przygotowany słownik podpowiedzi, który pozwoli klientom budować opinie mające ponad 200 znaków” – podaje na stronie TrustMate.

Ponadto jeśli posiadamy sklep za granicą, TrustMate tłumaczy automatycznie opinie na właściwy język i wyświetla je dla właściwej filii. Za pomocą widgetów narzędzie do opinii pozwala na pokazanie już zebranych opinii z wizytówki Google i Facebook na stronie dzięki integracji.

Share on twitter
Share on facebook