Limanowa. Otwarto most na ul. Lipowej oraz drogę po osuwisku

Limanowa. Otwarto most na ul. Lipowej oraz drogę po osuwisku

Limanowa, most na ul. Lipowej

Od 1 grudnia kierowcom łatwiej poruszać się po Limanowej. Tego dnia otwarto zarówno nowy most w ciągu ulicy Lipowej, jak i odbudowany fragment ulicy Paderewskiego, który był zniszczony z powodu osuwiska.

W piątek o godzinie 8:00 usunięto bariery blokujące wjazd na nową przeprawę i pierwsze samochody przejechały przez most w ciągu ulicy Lipowej. Jego uroczystego otwarcia dokonali Burmistrz Miasta Limanowa Władysław Bieda z zastępcą Wacławem Zoniem, a także kierownik budowy Marek Tokarczyk i Andrzej Witowski – prezes zarządu nowosądeckiej firmy „AW BAUTEX”, która zajmowała się wykonaniem inwestycji. Na miejscu obecni byli także Kierownik Wydziału Inwestycji UM Limanowa Stanisław Gorczowski i Główny Specjalista w Wydziale Inwestycji Marek Ociepka.

Jak wielokrotnie informowaliśmy na portalu dts24.pl, w połowie ubiegłego roku rozebrano stary most na potoku Starowiejskim i ruszyła budowa nowej przeprawy. Prace udało się zakończyć znacznie szybciej niż planowano, ponieważ obiekt miał być gotowy do końca 2024 roku. 27 listopada dokonano już odbioru technicznego nowego mostu. Ma on ponad 53 metry długości i 12 metrów szerokości.

Inwestycja pochłonęła 12 mln 389 tys. zł. Miasto Limanowa pozyskało na budowę 7 mln 100 tys. zł z funduszu wsparcia dla gmin górskich.

Poniżej galeria zdjęć z otwarcia mostu, a pod nią dalsza część artykułu.

Ulica Paderewskiego

Od 1 grudnia kierowcy mogą przejeżdżać w Limanowej nie tylko przez nowy most w ciągu ulicy Lipowej, ale też przez ulicę Paderewskiego, której fragment był od dawna zamknięty z powodu osuwiska. Jak pisaliśmy TUTAJ, odbiór końcowy robót związanych ze stabilizacją osuwiska i odbudową drogi miał miejsce 22 listopada. Natomiast w miniony piątek Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał pozwolenie jej użytkowania i ulica została otwarta.

Przypomnijmy, że osuwisko uaktywniło się w maju 2021 roku i zamknięto wtedy odcinek drogi o długości kilkudziesięciu metrów. Doraźne prace nie przyniosły efektów, a skarpa wciąż się osuwała.

Stabilizacja osuwiska i odbudowa drogi kosztowały 3 mln 424 933,61 zł. 80% tej kwoty pokryły pieniądze z Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego pozyskane przez miasto „w ramach dotacji z rezerwy celowej z budżetu państwa na dofinansowanie realizacji zadań związanych z usuwaniem skutków osuwiskowych w 2023 roku”.

fot. UM Limanowa