Kurów: pojawiły się pierwsze podpory nowego mostu. Przyczółek starego zmieni się kiedyś w punkt widokowy

Pogoda sprzyja inwestycjom budowlanym, więc na placu budowy mostu, który połączy brzegi Dunajca w Kurowie praca wre. Most przeprowadzi przez rzekę drogę krajową nr 75. Wykonano już pale posadowienia podpór tymczasowych na rzece.

wsb3

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pochwaliła się fotografiami z pierwszych widocznych postępów inwestycji realizowanej przez firmę Banimex, tę samą która wcześniej budowała most heleński.

Koszt budowy przeprawy to 189 mln złotych. Ma być gotowa w połowie 2021 roku i będzie jedną z najdłuższych w Polsce (602 metry). Najdłuższy jest most na Wiśle w Kwidzynie (808,4 m).

Pierwszą przeprawę w tym miejscu zbudowano jeszcze przed II wojną światową. Obecna - która nadal służy kierowcom oddana została w 1943 roku. Ma około 407 m. długości, a szerokość jezdni to zaledwie 6 m. Szerokość nowej wyniesie 17 m. Na początek zaplanowano po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.

Będzie to obiekt typu "extradosed" łączący ideę mostu podwieszanego i belkowego sprężonego. Mosty exstradosed wyglądem przypominają mosty podwieszane, choć ich parametry konstrukcyjne odpowiadają mostom belkowym. Przeprawa przez Dunajec będzie miała więc specjalne liny, czyli wanty oraz  pylony wznoszące się na wysokość około 33,5 m ponad poziom terenu.

Po oddaniu inwestycji stary most będzie rozebrany, a jego przyczółek zostanie zaadaptowany na punkt widokowy.

źródło: wnp.pl, GDDKiA Kraków

MAGIK MAŁA

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

Zapisując się na newsletter oświadczam, że zapoznałem się z informacją nt. przetwarzania danych znajdującą się w oraz , dostępnymi na stronie internetowej.