Krynica-Zdrój: uwaga na fałszywego policjanta!

Rozmowa z fałszywym policjantem mogła kosztować 10 tysięcy złotych, ale na szczęście mieszkanka uzdrowiska uniknęła straty. Oszust  próbował wyłudzić pieniądze wykorzystując metodę „na funkcjonariusza Centralnego Biura Śledczego Policji".

- W czwartek, około godziny 13:30 do 63-letniej mieszkanki Krynicy-Zdroju zadzwonił mężczyzna, który podawał się za policjanta Centralnego Biura Śledczego Policji. Dzwonił z zastrzeżonego numeru telefonu. Podał numer identyfikacyjny. Poinformował kobietę, że w banku, w którym ulokowała swoje oszczędności pracują skorumpowane osoby, które chcą wypłacić pieniądze z jej konta. Fałszywy funkcjonariusz powiedział, że ochroni oszczędności przed oszustami jeśli kobieta poda mu numer identyfikacyjny i hasło dostępu potrzebne do logowania się przez Internet do konta bankowego  -  relacjonuje  Aneta Izworska z biura prasowego Komendy Miejskiej Policji w Nowym Sączu.

Kryniczanka podała dane, o które prosił oszust. Po chwili na jej telefon komórkowy przyszła wiadomość SMS z jednorazowym kodem wykonania przelewu na kwotę 10 500 złotych. Ten kod również przekazała oszustowi.

Następnie mężczyzna poprosił, by nie odkładała słuchawki przez kilka minut. Zapewniał, że jej środki będą bezpieczne mimo, że będzie to wyglądało tak, jakby ktoś wykonał przelew z konta. Dodatkowo zabronił kobiecie kontaktować się z kimkolwiek. Przekonywał, że jej telefon jest na podsłuchu oszustów i w przeciwnym razie nie uda się ich zatrzymać.

- Zaniepokojona kobieta jednak zadzwoniła na Policję. Dyżurny w krynickim komisariacie po otrzymaniu zgłoszenia niezwłocznie skierował we wskazane miejsce policjanta, który natychmiast udał się z roztrzęsioną kobietą do placówki bankowej, gdzie ulokowane były jej oszczędności. Tam w porę udało się zablokować konto i możliwość wypłaty środków - opowiada Aneta Izworska.

Policjanci apelują o ostrożność.

Pamiętaj:

  • policjanci nigdy nie proszą o przekazanie pieniędzy!
  • nigdy nie dzwonią do mieszkańców, by zaproponować im udział w prowadzonych przez siebie działaniach!
  • nigdy nie odbierają pieniędzy, jak również nie proszą o ich przekazywanie obcym osobom czy przelewanie na konta bankowe!

W momencie, kiedy ktoś będzie chciał nas oszukać w podobny sposób, podając się przez telefon np. za policjanta, urzędnika czy krewnego – natychmiast zakończmy rozmowę telefoniczną! Jeżeli mamy wątpliwości lub nie wiemy, jak zareagować powiedzmy o podejrzanym telefonie komuś z bliskich albo zadzwońmy na numer alarmowy 997 lub 112 (należy pamiętać o dokładnym odłożeniu słuchawki i przerwaniu połączenia z oszustem lub skorzystanie z innego aparatu telefonicznego).

Pamiętajmy, że wyobraźnia oszustów nie zna granic, a najczęściej wykorzystują oni zaufanie i dobre serce ludzi.

TRADYCJATEXT

Wypowiedz się w tej sprawie