Eurovelo Nowy - Stary Sącz: pracują dalej

Informowaliśmy kilka dni temu, że nowosądecki odcinek Eurovelo, od zamku w Nowym Sączu do mostu nad Popradem w Starym Sączu cieszy się ogromnym powodzeniem. Jednak wciąż dla użytkowników trasy, którzy nie śledzą informacji o inwestycji, jej dalszy przebieg jest zagadką. Trzeba pamiętać, że trasa nie jest jeszcze skończona.Wielu rowerzystów pokonuje odcinek od ruin zamku do Popradu przed Starym Sączem i zastanawia się co dalej? Próbować pokonać most kolejowy, co wcale nie jest bezpieczne ani łatwe, bo trzeba się przepychać z rowerem po bardzo wąskiej kładce, czy jechać w lewo do drogi krajowej i tam dalej za znakami...? Podpowiadamy: wybrać opcję bezpieczną i czekać na postęp prac. Warto!

wsb3

Nowosądecki odcinek, to tylko fragment całości. Do końca listopada br. ma być gotowa droga licząca ponad 20 kilometrów od Barcic do Wielogłów. Ale co najważniejsze - nad Popradem zostanie wybudowana kładka o długości 130 m, która połączy brzegi rzeki.

Cały ten odcinek już przebiega głównie przez tereny zielone, po wałach rzek. Przez Nowy Sącz trasa została wytyczona prawym brzegiem Popradu i Dunajca oraz lewym brzegiem Dąbrówki Polskiej. Na wysokości ruin zamku królewskiego trasa pobiegnie pod mostem Św. Heleny, a dalej wałem przeciwpowodziowym i kładką nad rzeką Kamienica oraz po wałach aż do mostu na Łubince. Na terenie gminy Chełmiec „przeniesie się” na wały Dunajca.

- Koszt budowy tego mini mostu nad Popradem w Starym Sączu oraz dojazdu do niego, to ok. 4,7 mln zł – mówi członek Zarządu Marszałkowskiego Małopolski Leszek Zegzda. - To kolejna inwestycja na Sądecczyźnie, jaką uda się zrealizować dzięki znaczącemu wsparciu środków unijnych, z regionalnego programu operacyjnego. W całej Małopolsce powstają kolejne kilometry tras rowerowych. Docelowo powstanie 8 szlaków łączących najdalsze zakątki regionu. Cieszę się bardzo z tego pomysłu bo pokazuje, że jest trafiony, a oczekiwanie na niego było i jest ogromne. Sam jeżdżę na rowerze i całkowicie popieram takie działania.

Warto wiedzieć!
Kładka nad Popradem oraz cały odcinek Barcice – Wielogłowy to fragment liczącej prawie 6 tys. km europejskiej trasy EuroVelo 11, którą można podróżować z Norwegii przez Finlandię, Estonię, Łotwę, Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Serbię, Macedonię aż do Grecji. Jej małopolska część, określana mianem VeloNatura, łączy Kościelec (leżący na granicy z województwem świętokrzyskim) z Muszyną (przy granicy ze Słowacją). Została poprowadzona m.in. przez najpiękniejsze tereny doliny Popradu i Dunajca, Beskid Sądecki i Pogórze. Rowerzyści będą nią mogli dojechać też do małopolskich uzdrowisk: Żegiestowa, Piwnicznej i Muszyny.

HUZAR
Tagirowery

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

Zapisując się na newsletter oświadczam, że zapoznałem się z informacją nt. przetwarzania danych znajdującą się w oraz , dostępnymi na stronie internetowej.