Czteropasmowy most zastąpi helleński

Sądeccy parlamentarzyści PiS na czele z wiceministrem finansów Wiesławem Janczykiem złożyli deklarację o podjęciu starań w celu uzyskania potrzebnych miastu funduszy na budowę mostu heleńskiego. Mowa o dofinansowaniu pokrywającym w 85 proc. koszt całej inwestycji.

W poniedziałek zebrani w sądeckim ratuszu parlamentarzyści: wiceminister Wiesław Janczyk, senator Stanisław Kogut oraz posłowie Józef Leśniak, Jan Duda, Edward Siarka i Arkadiusz Mularczyk mówili w tej sprawie jednym głosem. Pieniądze są potrzebne, bo choć miasto otrzymało z funduszy unijnych dotację w wysokości 24,5 mln złotych, cała inwestycja, czyli most wraz z układem komunikacyjnym po obu stronach Dunajca, pochłonie przeszło 90 mln złotych.

GoldenEgo

- Zaprosiłem wszystkich sądeckich parlamentarzystów z listy PiS, gdyż przed nami bardzo ważne zadanie, realizacja następnej po Obwodnicy Północnej inwestycji, która w znaczący sposób rozwiązuje problemy komunikacyjne, ważne dla całego regionu. Walczymy o prawie 77 mln zł – mówił wiceminister finansów Wiesław Janczyk dodając, że to ważne, żeby miasto nie zostało znacząco obciążone kosztami takiej inwestycji.

W sprawie dofinansowania wiceminister Wiesław Janczyk przeprowadził rozmowy w Ministerstwie Finansów z wicepremierem Mateuszem Morawieckim, który zapowiedział pełne wsparcie dla przedsięwzięcia przedstawionego przez władze Nowego Sącza.

Zadowolenia z takiego obrotu sytuacji nie krył prezydent miasta Ryszard Nowak. – Projekt, o którym mówimy, jest niezwykle istotny nie tylko z perspektywy Nowego Sącza, ale całej Sądecczyzny, dlatego należy na niego patrzeć szerzej. To, że inwestorem jest miasto Nowy Sącz, nie znaczy, że tylko miastu ma on służyć.

Zdaniem prezydenta, zaangażowanie zarówno samego wiceministra Janczyka, jak i innych parlamentarzystów może być gwarantem pozytywnego załatwienia kwestii dofinansowania.

Według planów most i dwa skrzyżowania z rondami mają zostać wykonane i odebrane do końca 2018 roku. Most miałby być wybudowany przy użyciu lekkiej stalowej konstrukcji, z jedną podporą w korycie Dunajca. W trakcie prac nad budową nowego mostu piesi będą mogli korzystać ze starego, który zostanie rozcięty, cześć mostu będzie rozebrana, a nowa część będzie budowana obok. Następnie, po zakończeniu budowy, nowy most zostanie nasunięty na wybudowane wcześniej otwory. Most heleński będzie miał cztery pasy ruchu, chodnik oraz ścieżkę rowerową.

(TB)

TRADYCJATEXT

Wypowiedz się w tej sprawie