Jeden z klientów Sadeckich Wodociągów ma do zapłaty kilkanaście tysięcy złotych. W jego instalacji wystąpił wyciek wody. Nie miał niestety zainstalowanej usługi ostrzeżenia SMS, która uchroniłaby go przed niepotrzebnym wydatkiem. Tylko w tym roku Sądeckie Wodociągi wysłały ponad 100 alarmów SMS do swoich klientów z wiadomością o podejrzeniu awarii w instalacji wewnętrznej.
„W ciągu dwóch lat alarmy uchroniły prawie 400 klientów przed wysokimi rachunkami płaconymi za wodę, która wyciekała z niesprawnej instalacji wewnętrznej. Często klient nie miał świadomości o awarii. Każdy metr sześcienny wody to koszt 8,04 zł brutto (bez dopłaty z gminy). Przez wadę instalacji wewnętrznej rachunek może wzrosnąć nawet kilkakrotnie. Dlatego warto utworzyć swoje indywidualne konto na platformie e-BOK Sądeckich Wodociągów i wyrazić zgodę na przesyłanie wiadomości SMS informujących o ponadnormatywnym zużyciu wody” – czytamy w komunikacie spółki wodociągowej.
Dzięki usłudze każdy ma także dostęp do swoich rozliczeń i jest na bieżąco z informacjami o awariach i modernizacjach sieci.