Wniosek o dodatek węglowy. Gdzie i w jakich terminach składać?

Wniosek o dodatek węglowy. Gdzie i w jakich terminach składać?

Każdy, kto ogrzewa swój dom za pomocą węgla, może otrzymać jednorazowe świadczenie w wysokości trzech tysięcy złotych. Co zrobić, aby dostać te pieniądze? Gdzie złożyć wniosek?

Dodatek węglowy przysługuje gospodarstwom domowym, w których głównym źródłem ogrzewania jest piec na paliwo stałe np.: koza, kominek, pieco-kuchnia, kuchnia węglowa, czy piec kaflowy. Trzeba pamiętać, że aby otrzymać dodatek węglowy należy wcześniej zgłosić czym ogrzewamy dom. Deklarację dla Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) składało się do 30 czerwca w urzędach gmin. O dodatek mogą się również starać osoby, które już zdążyły kupić węgiel. Nie obowiązuje próg dochodowy.

Gdzie złożyć wniosek o dodatek węglowy w Nowym Sączu?

Wnioski są przyjmowane w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Śniadeckich 10a w Nowym Sączu. W przypadku pytań można dzwonić pod numer kontaktowy: 18 35 48 282 w godzinach pracy Ośrodka: poniedziałek 8.00 do 16.00, wtorek do piątek 7.00 do 15.00.

Co ważne, wnioski będzie można składać od 22 sierpnia do 30 listopada 2022 roku. Można je złożyć osobiście lub za pośrednictwem skrzynki e-PUAP (jeżeli posiada się elektroniczny podpis lub profil zaufany).

Co jest konieczne, by wypełnić wniosek o dodatek węglowy?

  • Formularz jest prosty. Na początku wpisujemy informację do kogo kierujemy wniosek. Wnioski o dodatek węglowy będą rozpatrywały gminy, więc trzeba podać, czy będzie to wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w którym mieszkamy.
  • Następnie osoba składająca wniosek powinna wpisać swoje dane, w tym imię i nazwisko, PESEL oraz adres zamieszkania.
  • Jeżeli w skład gospodarstwa domowego wchodzą też inne osoby, w kolejnej rubryce wpisujemy ich dane osobowe z numerem PESEL i adresem zamieszkania.
  • Następnie w formularzu zaznaczamy jedno, główne źródło ogrzewania węglowego, np. kocioł na paliwo stałe, koza czy piec kaflowy. Pamiętajmy – wskazane przez nas źródło ogrzewania powinno być wcześniej wpisane do lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Będzie to weryfikowane przez gminę na etapie rozpatrywania wniosku.
  • Na koniec podpisujemy oświadczenie o tym, że podane w formularzu dane są prawdziwe.
  • Od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku gmina będzie miała 30 dni na wypłatę dodatku węglowego w wysokości 3 tys. zł

Uwaga!
Świadczenie nie przysługuje gospodarstwom domowym, które skorzystały ze wsparcia tj. zakupu węgla po cenie 996,60 zł brutto za tonę.

Wnioski należy składać w urzędach gmin.

Pobierz wniosek: https://www.gov.pl/web/klimat/wniosek-o-dodatek-weglowy

Źródło: MKiŚ

fot: Pexels.com

 

Przeczytaj też: Małe sądeckie „embargo” na rosyjski węgiel… MPEC będzie grzał ścinką drzewną

WYBORY 2024

REPERTUAR KINA SOKÓŁ

Reklama