Na 13 stacjach i przystankach na trasie kolejowej między Tarnowem a Muszyną i Krynicą trwa przebudowa peronów. W Tuchowie i w Andrzejówce widać już konstrukcje nowych…
Prace budowalne na stacji Tuchów i na przystanku Andrzejówka (na LK nr 96) rozpoczęły się w marcu. Rosną ściany nowych peronów, wymieniane są tory i sieć trakcyjna. Inwestor – PLK SA łączy realizację zadania z wyzwaniem utrzymania ruchu kolejowego i zapewnieniem podróżnym dostępu do kolei w trakcie prac. Dlatego roboty odbywają się odpowiednio na fragmencie peronów tak, by pasażerowie mogli jednocześnie korzystać z części platformy i bez problemu wejść do pociągu.
Inwestycja warta 73 mln zł (netto) realizowana jest w ramach Rządowego Programu przystankowego.
Jak informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – w planach na najbliższą przyszłość są prace na przystankach na linii nr 96: Stary Sącz, Barcice, Rytro, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik, Muszyna oraz na linii nr 105 – Muszyna-Zdrój. Rozpoczął się już etap przygotowawczy, obejmujący badania geologiczne, geotechniczne oraz geodezyjne.
– Wszystkie obiekty wyposażone będą w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oznakowanie. Dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się zostaną wybudowane pochylnie. Z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących przewidziano także ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze. Zakończenie prac planowane jest w III kwartale 2025 r. – wyjaśnia Dorota Szalacha.
Oprócz modernizacji 13 istniejących stacji i przystanków zaplanowano również budowę 9 nowych miejsc zatrzymywania się pociągów. Podróżni już korzystają z przystanków Dąbrówka Jezioro Mucharskie, Nowy Sącz Dąbrówka i Nowy Sącz Gorzków oraz Wolbrom Zachodni i Zator Park Rozrywki. W trakcie realizacji są: Kraków Piastów, Kraków Kościelniki, Kraków Przylasek i Pisary.
zdjęcia: Artur Królikowski
Czytaj też:
Kulisy groźnej sytuacji na przejeździe kolejowym [FILM]