Sześć firm chce budować obwodnicę Chełmca. Wykonawca będzie miał rok na realizację inwestycji

Sześć firm chce budować obwodnicę Chełmca. Wykonawca będzie miał rok na realizację inwestycji

Obwodnica Chełmca (2)

Sześć firm chce wybudować obwodnicę Chełmca w ciągu drogi krajowej nr 28. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie otwarła koperty i zapoznała się z ofertami. Na inwestycję zamawiający chce przeznaczyć 56 818 509,19 zł. To oznacza, iż dwie spośród sześciu firm zaproponowało kwotę, która dla inwestora jest satysfakcjonująca.

Najniższy koszt wykonania zadania zaoferowało konsorcjum firm: Swietelsky Rail Polska i Swietelsky AG z siedzibą w Linz (Austria), wyceniając prace na 49 689 535,74 zł, najwyższy konsorcjum: Strabag Infrastruktura Południe i Strabag proponując cenę 64 975 638,21 zł.

W postępowaniu przetargowym wzięli również udział: Rubau Polska z Warszawy (54 085 620,93 zł), Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX z Będzina (57 531 308,30 zł), konsorcjum: Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie” ze Skoczowa i Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego „ENERGOPOL z Krakowa (58 750 576,30) i Primost Południe z Będzina (62 165 190,06 zł).

,,Komisja przetargowa zbada i oceni oferty przygotowane od wykonawców, następnie wybierze najkorzystniejszą ofertę. Czas przeznaczony na te czynności uzależniony jest od jakości złożonych dokumentów. Po uprawomocnieniu się wyboru będzie można podpisać umowę. Od podpisania umowy będzie się liczył czas przeznaczony na budowę, który wynosi 12 miesięcy. Do tego czasu nie będzie wliczony okres zimowy, od 1 grudnia do 31 marca” – informuje Iwona Mikrut, rzeczniczka krakowskiej GDDKiA.

Firma, która wygra przetarg musi wybudować ok. 1,5 km odcinka drogi jednojezdniowej, dwupasowej, klasy technicznej GP oraz dwa mosty i dwa wiadukty. Do zadań wykonawcy należeć również będzie przebudowa i rozbudowa dróg poprzecznych oraz budowa i przebudowa infrastruktury technicznej.

,,Trzeba przebudować wlot ronda na połączeniu obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 28 z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 28 (ul. Limanowskiej) i drogi powiatowej nr 1583K, a także rondo na połączeniu obwodnicy Chełmca z drogą powiatową nr 1551K , w ciągu ul. Marcinkowickiej.  Zaprojektowana jest również: rozbudowa dróg gminnych, ulic: Batalionów Chłopskich, Leśna i Węgrzynek, budowa chodników i urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, osadniki i separatory)” – wyjaśnia Iwona Mikrut.

Jak dodaje, nowa obwodnica ma m.in. poprawić bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu, przejąć ruch tranzytowy z dotychczasowego przebiegu DK28, poprawić przepustowość drogi oraz uzupełnić obwodnicę Nowego Sącza, łącząc wybudowane odcinki Obwodnicy Północnej oraz nowej drogi powiatowej w kierunku Starego Sącza.

Przypomnijmy, decyzja środowiskowa dla budowy obwodnicy Chełmca została wydana w październiku 2018 roku. Od września 2019 r. trwało opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz z projektem budowlanym. W listopadzie 2020 r. odbyło się posiedzenie Komisji Ocen Przedsięwzięć Inwestycyjnych, a 1 grudnia 2020 r. został złożony wniosek do Wojewody Małopolskiego o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji (ZRID). Decyzja ta została wydana 28 lipca 2021 r. O tym pisaliśmy —>TUTAJ. 

Źródło/Fot. GDDKiA

Targi Edukacja, Kariera, Przyszłość

REPERTUAR KINA SOKÓŁ

Reklama