Są bohaterami. Zagrali w grę komputerową i zarobili dla chorych dzieci 300 tys. zł

Są bohaterami. Zagrali w grę komputerową i zarobili dla chorych dzieci 300 tys. zł

To nie jest zwykła gra komputerowa. 2 THE LIGHT, której stworzenie zleciła sądecka firma WIŚNIOWSKI, pomaga chorym dzieciom. Na konto potrzebujących trafiło już 300 tys. zł.

W sobotę, w hotelu Heron w Siennej, odbyło się podsumowanie akcji „Zostań bohaterem. Zamień granie w pomaganie”, której organizatorem jest firma WIŚNIOWSKI. Głównym jej elementem jest gra 2 THE LIGHT. Firma wraz ze swoimi partnerami biznesowymi postanowiła przekazać 300 tys. zł trzem fundacjom wspierającym dzieci w walce z chorobami kardiologicznymi (Fundacja Schola Cordis działająca przy Klinice Kardiochirurgii Dziecięcej w Krakowie-Prokocimiu), onkologicznymi (Fundacja Wspieramy Rozwój CZD wspierająca Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie) i mukowiscydozą (Polskie Towarzystwo Walki z Mukowiscydozą Oddział w Gdańsku, działające przy Szpitalu Dziecięcym Polanki w Gdańsku). Zrobiła to jednak w wyjątkowy sposób – zachęcając do gry, której stawką jest życie. Gracz 2 THE LIGTH przemierza wirtualne miasta, w których znajdują się odbiorcy akcji, mając do pokonania przeciwników symbolizujących wspomniane choroby. W ten sposób ma okazję poznać, z czym muszą zmierzyć się naprawdę cierpiące dzieci. Po drodze zbiera wirtualne monety, które to właśnie firma WIŚNIOWSKI zamieniła na realne pieniądze.

– Takie działania są dla nas nieocenione – mówił Paweł Górski z Polskiego Towarzystwa Walki z Mukowiscydozą, odbierając podczas sobotniej imprezy czek na 100 tys. zł dla swojej organizacji. Podkreślił, że dzięki „Zostań bohaterem. Zamień granie w pomaganie” nie tylko uda się zakupić potrzebny sprzęt rehabilitacyjny dla chorych dzieci. Dla niego ta akcja ważna jest również z innego powodu. Dzięki niej coraz więcej osób ma możliwość dowiedzieć się, czym jest mukowiscydoza i zwrócić uwagę na problemy chorych dzieci i ich rodziców. Największy z nich to brak refundacji leków.

– 2 THE LIGTH ma nie tylko pomagać, ale i edukować – podkreśla również Elżbieta Solewska, menadżer Komunikacji Marketingowej i PR WIŚNIOWSKI, pomysłodawca i koordynator akcji.

Podczas sobotniej imprezy podsumowała jej efekty. Grę 2 THE LIGHT rozpoczęto 87 tys. razy, a na jej temat pojawiło się aż 700 publikacji w sieci. Akcję promowali też znani artyści – Tomasz Karolak, który został jej ambasadorem, Krzysztof Wieszczek, Mateusz Damięcki, Robert Janowski i wielu innych.

Organizatorzy dziękując wszystkim za zaangażowanie, zaznaczyli, że to jednak nie jest koniec. W grę 2 THE LIGHT można grać do końca roku i pomagać. Przy okazji akcji uruchomiono bowiem zbiórkę na serwisie croudfundingowym pomagamy.im, gdzie zbierane są dodatkowe środki na ratowanie zdrowia i życia dzieci.

Aby zagrać, wejdź na www.2thelight.pl

Reklama