Płatności w ecommerce – co warto o nich wiedzieć?

ecommerce

Płatności ecommerce zwiększają możliwości realizacji transakcji zakupowych przez naszych klientów. Jako przedsiębiorcy powinniśmy zwrócić uwagę na to jaki rodzaj płatności oferujemy. Od niego będzie bowiem zależeć wygoda naszych klientów oraz bezpieczeństwo realizacji transakcji.

Rodzaje płatności w ecommerce

W ecommerce możemy udostępnić naszym klientom różne rodzaje płatności. Najbardziej popularną z nich jest przelew. Aby ułatwić klientom zrealizowanie transakcji, wystarczy, że zamiast standardowej formy płatności z druczkiem, zdecydujemy się na płatność dokonywaną w formie pay-by-link. W tej formie płatności konsument wybiera tylko bank, w którym ma założone konto, a następnie jest przekierowywany do serwisu bankowego, w którym dane do transakcji zaciągane są automatycznie. Minimalizuje to ryzyko pojawienia się błędów i zwiększa wygodę klienta.

Inną z form płatności stosowanych w ecommerce jest płatność kartą debetową. Klient może jej użyć do realizacji transakcji online w naszym sklepie. Wystarczy, że uzupełni numer takiej karty i datę jej ważności, a także swoje imię i nazwisko. Do autoryzacji konkretnej transakcji wykorzystuje on zaś trzycyfrowy kod CVV umieszczony na odwrocie karty. To dodatkowe zabezpieczenie, które chroni klienta przed utratą środków na koncie bankowym połączonym z kartą debetową.

W ramach ecommerce klienci mogą także skorzystać z płatności za produkt lub usługę przy wykorzystaniu unikalnego kodu o krótkim terminie ważności, bez konieczności wybierania dodatkowo karty płatniczej oraz wpisywania jej numeru. Doskonałym tego przykładem jest dostępny w wielu bankach z Polski system płatności BLIK. W jego ramach płatność może być zrealizowana po wpisaniu specjalnego, 6-cyfrowego kodu.

Jak wybrać dostępne kanały płatności w ecommerce?

Decydując się na wybór określonego kanału płatności w ecommerce, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka podstawowych kwestii. Po pierwsze, jakie rodzaje płatności interesują najbardziej naszych klientów. Można o to spytać w ankiecie albo wdrożyć jak największą ilość kanałów, a następnie drogą eliminacji wybierać te, które zostaną na stałe. Równie istotna jest wysokość opłat, które będziemy ponosić za dane rozwiązanie. Warto wszystko dokładnie skalkulować, zanim na dobre rozwiniemy swoją działalność sprzedażową w Internecie. Bardzo ważną kwestią, o której nie możemy zapomnieć przy wdrażaniu płatności w ramach ecommerce, jest także dostępny system raportowy. Spis zrealizowanych płatności oraz uporządkowana lista zaksięgowanych opłat w wybranych zakresach czasowych to minimum, jeśli chcemy zapewnić sobie komfort rozliczeń. Istotne są oprócz tego czas i koszty wdrożenia wybranych przez nas rozwiązań. W tym przypadku powinniśmy skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych firm, które mają duże doświadczenie w obsłudze ecommerce w wielu różnych przedsiębiorstwach. Ciekawą ofertę w tym zakresie znajdziemy m.in. na portalu eservice.pl.

Artykuł sponsorowany.

Share on twitter
Share on facebook
INNE POSTY

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

Zapisując się na newsletter oświadczam, że zapoznałem się z informacją nt. przetwarzania danych znajdującą się w oraz , dostępnymi na stronie internetowej.