Pilsvar z Grybowa – „Pochodzenie zobowiązuje”!

Pilsvar z Grybowa – „Pochodzenie zobowiązuje”!

Siołkowa to wieś leżąca przy drodze krajowej Nowy Sącz – Gorlice, tuż przed Grybowem. Znana jest głównie z tego, że to właśnie tutaj od XIX wieku działa browar. Bardzo dobra woda z pobliskiego źródła oraz wielki kunszt piwowarów sprawiły, że piwo z tego browaru stało się szybko sławne. Od 2005 roku firmą Browar Pilsweizer S.A. zarządzają Ivan i Andrej Chovanec rodem ze Słowacji, którzy podjęli się próby odbudowania świetności browaru, co się im zresztą udało. Jako jedyny o tak długiej tradycji browar regionalny w Małopolsce i na Podkarpaciu rozpoczął sprzedaż piwa pod marką Pilsvar.


– Czas pandemii spowodował, że jest ciężko – mówi Andrej Chovanec. – Nie spodziewaliśmy się,
iż podczas drugiej fali epidemii zostaną zamknięte bary, restauracje, hotele, pensjonaty, czyli
ci kontrahenci, którym w większości sprzedawaliśmy nasze produkty. Jesteśmy małym browarem i nie możemy zastosować takich samych instrumentów wsparcia sprzedaży jak duże kompanie piwowarskie. Nas na takie działania nie stać.
– Co zrobić w tak trudnym czasie? To trudne pytanie. Musimy wspierać sprzedaż – dodaje Mateusz Ćwiklik, dyrektor handlowy. – Trzeba było zareagować podobnie jak konkurencja. Na przykład wprowadziliśmy sprzedaż pakietową, nową politykę prowizyjną, podjęto działania pozyskania nowych rynków i kluczowych klientów.
– Teraz popyt siłą rzeczy jest mniejszy – dodaje Andrej Chovanec. – Straty spowodowane pierwszą falą pandemii nadrobiliśmy latem, ale obecnie borykamy się ze spadkiem sprzedaży, który może osiągnąć nawet 10% w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku. Jeżeli utrzymamy ten poziom do końca epidemii to uznamy nasze działania jako efektywne. To byłby nasz sukces.
– Pozytywnym skutkiem naszych  starań było nawiązanie współpracy handlowej z siecią sklepów „Biedronka”, „Kaufland”, „Delikatesy Centrum”, oraz zacieśnienie współpracy z dotychczasowymi kluczowymi partnerami np. „Galicja”, „Capital” i „Transhurt” – podkreśla Andrej Chovanec.
– Ponieważ jesteśmy regionalnym browarem, hołdujemy tradycji i przywiązaniu do miejsca i ludzi, postanowiliśmy nowo uruchamianą kampanię informacyjną podeprzeć hasłem „Pochodzenie zobowiązuje”. Billboardy o tej treści niedługo pojawią się w całym naszym regionie.
– Złoty trunek browaru z Siołkowej powstaje w oparciu o tradycyjne receptury, z wykorzystaniem wysokiej jakości surowców i przestrzeganiem zasad dobrej praktyki piwowarskiej. Zależy nam, aby w świadomości mieszkańców Sądecczyzny utrwalony został przekaz, że kontynuujemy dzieło rodziny Paschków, założycieli browaru – dopowiada Andrej Chovanec.
– Chcemy i będziemy wspierać wszelkie działania mające na celu poprawę rozpoznawalności lokalnej marki jaką jest „Pilsvar” – dodaje Mateusz Ćwiklik. – Wprowadziliśmy i wypromowaliśmy więc piwa dedykowane wybranym miejscom i podmiotom. Na przykład, dla charakterystycznych miast Małopolski wyprodukowaliśmy takie submarki jak: „Krynickie”, „Gorlickie”, „Sądeckie”, „Piwniczańskie”, „Krakoskie”, a z myślą o kibicach uwarzyliśmy piwo „Cracovia”, „Biało-Czarne”. Mamy nadzieję dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. – Mimo pandemii wprowadziliśmy na rynek nowe rodzaje piw, w tym bezalkoholowe „Pilsvar 0”, „Pilsvar APL”, „Pilsvar z Calamansi”, a w najbliższym czasie będzie premiera klasycznej IPA.
– Warto nadmienić, że kryzys, mimo negatywnych jego skutków, mocno nas zmobilizował do działania – mówi Mateusz Ćwiklik. – Powstały nowe rodzaje piw, znaleźliśmy kolejne rynki zbytu, liczymy na owocną współpracę z nowymi partnerami, mamy kolejne pomysły, które będziemy sukcesywnie wdrażać.
Proszę trzymać za nas kciuki!

Share on twitter
Share on facebook
INNE POSTY
Play Video about Ewa Nowel

Kiedy zobaczysz ten film na pewno zagłosujesz na Ewę Novel 

Play Video about Jubiler Sezam Nowy Sącz

Jubiler Sezam – majówka rabatów

Temat dnia

GENIALNI LOKALNI GLOBALNI

BIZNES MISJA

Najczęściej wyświetlane

Reklama

Zapisz się na Newsletter

i otrzymuj na bieżąco informacje o najnowszych wydarzeniach

Zapisując się na newsletter oświadczam, że zapoznałem się z informacją nt. przetwarzania danych znajdującą się w oraz , dostępnymi na stronie internetowej.