Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Krynicy-Zdroju zmienia się dla swoich klientów – w nowej odsłonie jest nowocześniejszy i jeszcze bardziej cyfrowy

Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Krynicy-Zdroju zmienia się dla swoich klientów – w nowej odsłonie jest nowocześniejszy i jeszcze bardziej cyfrowy

Oddział PKO Banku Polskiego w Krynicy-Zdroju obsługuje klientów od 74 lat. Większość mieszkańców nie wyobraża sobie miasta bez obecności placówki, a duża część jest również klientami banku od pokoleń. Funkcjonując tyle lat na lokalnym rynku, oddział ugruntował swoją pozycję w życiu lokalnej społeczności.

W ostatnim czasie wnętrze oddziału całkowicie się zmieniło. Sam budynek mieści się w najbardziej atrakcyjnej części miasta, nieopodal deptaka oraz pijalni wód mineralnych. Znają go wszyscy mieszkańcy, a także turyści, którzy korzystają z uroków Krynicy praktycznie przez cały rok. Po modernizacji dostęp do oddziału będzie od strony ulicy Zdrojowej, a parking przed oddziałem pozwoli na zaparkowanie samochodu, co dotychczas nie było możliwe.

Przyczyną zmian w oddziale była przede wszystkim wygoda i bezpieczeństwo klientów. Do placówki w poprzedniej wersji trzeba było zejść kilka stopni po schodach. Obecnie do oddziału bez trudu wchodzimy z poziomu parteru, co jest ułatwieniem dla osób z niepełnosprawnościami oraz rodziców z małymi dziećmi. Już teraz większość spraw załatwią oni online. W modernizacjach naszych oddziałów koncentrujemy się w dużej mierze na rozwoju technologicznym. Klienci w ostatnich latach chętniej korzystają z kanałów zdalnych w kontakcie z bankiem. W PKO Banku Polskim mają do wyboru kilka możliwości – bankowość elektroniczną iPKO, aplikację mobilną IKO, bankomaty oraz wpłatomaty. Cały czas pracujemy nad cyfryzacją większości procesów. Oddział w Krynicy to szczególny oddział ze względu na długoletnie funkcjonowanie na rynku. To tutaj w 1995 roku rozpoczęliśmy finansowanie budowy Kolei Gondolowej na Jaworzynę Krynicką – bez której nie wyobrażamy sobie dzisiejszej Krynicy. Cieszę się, że od teraz klienci oraz nasi pracownicy mogą korzystać z nowoczesnej przestrzeni i technologicznych rozwiązań. W końcu doświadczenie i dopasowana oferta idzie w parze z odpowiednim, eleganckim wnętrzem – podkreśla Iwona Kubańska, dyrektor krakowskiego regionu bankowości detalicznej PKO Banku Polskiego.

Z racji swojego położenia geograficznego Krynica-Zdrój to szczególna miejscowość o walorach turystycznych, krajobrazowych, ale i zdrowotnych. Szczególnie tutaj troska o środowisko naturalne jest bardzo ważne. Dlatego w zmodernizowanym oddziale PKO Banku Polskiego nie ma tradycyjnych ulotek i plakatów – najważniejsze informacje o bieżącym funkcjonowaniu oddziału wyświetlane są na ogólnodostępnych ekranach. Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co ma bezpośredni wpływ na ekologię i ochronę środowiska. Placówka została wyposażona w stanowisko internetowe, przy którym klient samodzielnie lub z pomocą doradcy może wykonać niezbędne operacje. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą nauczyć się korzystania z kanałów zdalnych. Wystrój wnętrza ocieplają liczne akcenty roślinne – donice z kwiatami, elementy zieleni na ścianach oraz fototapeta przedstawiająca Jaworzynę Krynicką.

– Jesteśmy bankiem, który działa w Krynicy-Zdroju najdłużej, co sprawia, że znamy naszych klientów – nie są dla nas anonimowi. Często obsługujemy całe pokolenia rodzin. Zmiana przestrzeni, w której będziemy teraz pracować pozwoli nam obsługiwać klientów na niezmiennie wysokim poziomie i przede wszystkim zdobyć o zaufanie nowych klientów, zarówno indywidualnych, jak i małych i średnich firm. Z takim zespołem, z jakim obecnie pracuję oraz w nowej przestrzeni będziemy mogli kontynuować dotychczasową pracę stanowiąc dalej nierozerwalną część społeczności Krynicy Zdroju podkreśla Małgorzata Kwak, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Krynicy-Zdroju.

Przestrzeń zmodernizowanego oddziału posiada charakter uniwersalny. Znalazło się w niej miejsce na obsługę klientów przy trzech stanowiskach doradczo-transakcyjnych oraz w dwóch kameralnych pokojach spotkań biznesowych. Nowa aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. Dla klientów dostępny będzie bankomat z funkcją wpłatomatu czynny całą dobę oraz wrzutnia. W oddziale obsługę klientów prowadzi ośmioro doradców ze wszystkich linii biznesowych – klienta indywidualnego, małych i średnich firm oraz z zakresu kredytów hipotecznych.

Kilka pytań do Małgorzaty Kwak, dyrektora Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Krynicy-Zdroju:

  1. Oddział 1 w Krynicy jest jedynym oddziałem PKO Banku Polskiego w okolicy i obsługuje mieszkańców od ponad 70 lat. Co oznacza dla lokalnej społeczności?

70 lat działalności banku to kawał historii, którą śmiało możemy się pochwalić. Obsługujemy kolejne pokolenia mieszkańców Krynicy-Zdroju i okolic. Jesteśmy dla nich bankiem pierwszego wyboru . Dokładamy wszelkich starań, aby obsługa klienta była na jak najwyższym poziomie , a produkty bankowe dopasowane dla każdego klienta. Myślę, ż dzięki temu kolejne pokolenia mieszkańców Krynicy kojarzą markę PKO z jakością, zaufaniem i bezpieczeństwem.

  1. Jaki rodzaj klientów potrzebuje w Pani oddziale szczególnego zaopiekowania?

Zależy mi, aby oddział spełniał potrzeby wszystkich naszych klientów. Ważna dla mnie jest satysfakcja obecnie obsługiwanych klientów, jak również tych, którzy dołączą do nas w przyszłości. Jestem przekonana, że modernizacja oddziału pomoże nam w realizacji tych celów. Chcemy wykorzystać nasz potencjał do jeszcze wyższego standardu obsługi i wzmocnienia pozycji konkurencyjnej na lokalnym rynku.

  1. Z czego jest pani wyjątkowo dumna jako dyrektor oddziału PKO Banku Polskiego?

Na pewno z realizacji planów w całym 2022 roku i sukcesów sprzedażowych moich pracowników. Mój zespół to w większości bardzo doświadczeni pracownicy. Wyróżnia ich z pewnością duże poczucie odpowiedzialności za wspólne zadania jakie realizujemy, za zadowolenie naszych klientów oraz to jak nasz oddział postrzegany jest w lokalnej społeczności. Duże zaangażowanie w pracę i realizację celów na wysokim poziomie ma swoje odzwierciedlenie w nagrodach, jakie otrzymują doradcy. Jestem dumna, że mogę pracować z takim zespołem.

  1. Jakie obszary swojej działalności chcecie udoskonalać po zmodernizowaniu oddziału? Na czym warto się skoncentrować w najbliższym czasie?

Oddział 1 w Krynicy-Zdroju w nowej, całkowicie zmienionej wizualizacji będzie nadal obsługiwał klientów ze wszystkich obszarów. Jestem przekonana, że modernizacja oddziału, nowoczesne i komfortowe warunki jakie zostały stworzone zarówno dla naszych klientów, jak i doradców wpłyną na poprawę jakości obsługi i zadowolenie klientów. W oddziale obsługę klientów prowadzi ośmioro doradców przy trzech uniwersalnych stanowiskach, oraz w dwóch nowoczesnych i zapewniających dyskrecję pokojach spotkań. Dodatkowo pojawiło się samoobsługowe stanowisko internetowe, które z pewnością ułatwi nam edukację klientów w zakresie samodzielnej obsługi produktów bankowych i pozwoli kuracjuszom i turystom na swobodny dostęp do swoich kont. Nadmienię, ze wielu z nich w czasie pobytu w Krynicy załatwia w naszym oddziale swoje sprawy finansowe, na które nie mają czasu w codziennej gonitwie. Relacyjność oparta na wysokich standardach to dla nas priorytety w codziennych kontaktach z klientami, zarówno naszymi jak też przyjeżdzającymi z całej Polski.

  1. Czy podejmujecie działania poza siedzibą banku – wśród lokalnych społeczności?

Nasz oddział oprócz podstawowej działalności biznesowej, zawsze aktywnie uczestniczył w życiu lokalnej społeczności. Zawsze chętnie włączamy się w akcje charytatywne i imprezy kulturalno-oświatowe. Wspieramy szkolnictwo i edukujemy dzieci i młodzież.

W ubiegłym roku bardzo dużym wyzwaniem był dla nas napływ uchodźców z Ukrainy. W pierwszym kwartale ub. roku założyliśmy ponad 400 kont dla obywateli Ukrainy. Pracownicy oddziału służyli wsparciem i pomocą nie tylko przy załatwianiu formalności bankowych czy urzędowych, ale także starali się wesprzeć tych ludzi duchowo, kupowali słodycze i zabawki ukraińskim dzieciom, pomagali w tłumaczeniach, przekazywali kontakty dotyczące zakwaterowania czy zatrudnienia. Był to dla nas bardzo trudny okres, ale utwierdził nas w przekonaniu, że dobro procentuje i zawsze warto pomagać innym.

Reklama