Nowy Sącz: Ogłoszono przetarg na most zastępczy w ciągu ulicy Kamiennej

Nowy Sącz: Ogłoszono przetarg na most zastępczy w ciągu ulicy Kamiennej

Ogłoszono przetarg na budowę mostu zastępczego w ciągu ulicy Kamiennej w Nowym Sączu. 22 czerwca uszkodzoną przeprawę zamknięto dla ruchu pieszego i kołowego. Wkrótce okazało się jednak, że na razie nie ma wcześniej obiecanych przez województwo funduszy na budowę nowego obiektu, ponieważ zostały przeznaczone na działania związane z epidemią.

6 lipca prezydent Ludomir Handzel wystosował pismo do gen. Jarosława Miki z wnioskiem o budowę przez wojsko tymczasowej przeprawy na rzece Kamienicy. Jak zaznacza, dwukierunkowy most musiałby mieć 80 metrów długości, posiadać nośność 50 ton oraz jednokierunkowy chodnik.

Jest to jednak tylko jedna z opcji tymczasowego rozwiązania. Wczoraj Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na budowę mostu zastępczego. Oferty można składać do 30 lipca do godziny 8:00.

W piśmie mowa o dwóch wariantach przeprawy: ,,wariant 1 – most wojskowy typu DMS 65 budowany będzie przez Wojsko Polskie, wariant 2 – most o konstrukcji zaproponowanej przez wykonawcę budowany będzie przez Wykonawcę.”

W zakres obowiązków zwycięzcy przetargu wchodziłoby: wykonaniu projektu mostu zastępczego wraz z dojazdami, uzyskanie niezbędnych pozwoleń, uzgodnień i zgód na dysponowanie terenem pod most zastępczy wraz z dojazdami, budowie przyczółków mostu zastępczego,  budowie dojazdów do obiektu, wprowadzenie zmiany organizacji ruchu, a także utrzymanie w stanie umożliwiającym prawidłową eksploatację do 31.12.2021r.

O braku funduszy na budowę nowej przeprawy pisaliśmy TUTAJ. Zamknięcie obecnego mostu to spore utrudnienie komunikacyjne, a zdaniem ekspertów jego remont nie jest możliwy. Przeprawa zapewniała połączenie Nowego Sącza z gminą Kamionka Wielka, a także dojazd do miejscowości gminy Grybów.

Prezydent Ludomir Handzel zwrócił się o wsparcie finansowe budowy tymczasowej przeprawy do premiera Mateusza Morawieckiego, a także do Ministra Klimatu Michała Kurtyki. Oba pisma poniżej.

fot. sprzed zamknięcia przeprawy/
arch. Natalia Sekuła

 

Reklama