Nasz Czytelnik, pan Mateusz za naszym pośrednictwem chce podzielić się informacją o zmianie godzin przyjmowania petentów w Urzędzie Skarbowym w Nowym Sączu. Jak opisuje w rozmowie z naszą redakcją, już od rana przed budynkiem instytucji stała kolejka oczekujących. Większość z nich nie wiedziała, że sprawy wymagające bezpośredniego kontaktu z urzędnikiem można dziś załatwić dopiero po godzinie 12:00.
– Dużo osób przyjechało z daleka. Widziałem też osoby starsze. Niektórzy czekali, a inni nie mieli na to czasu i wracali do domu – relacjonuje pan Mateusz.
Jak wyjaśnia, sam nie wiedział, że godziny przyjmowania petentów się zmieniły, gdyż po sprawdzeniu w internecie można dowiedzieć się, że urząd jest otwarty.
Faktycznie, wyszukując nowosądecki Urząd Skarbowy w Google, trafiamy na informacje o godzinach otwarcia, które sugerują, że swoje sprawy możemy załatwić w poniedziałek od 8:00 do 18:00, a od wtorku do piątku od 8:00 do 15:00.
Jak się okazuje, w tych godzinach otwarty jest tylko przedsionek budynku, gdzie znajduje się urna, do której można wrzucać różnego rodzaju wnioski i pisma. Jednak jeśli sprawa wymaga bezpośredniego kontaktu z urzędnikiem, trzeba brać pod uwagę inne godziny.
Na stronie głównej platformy internetowej sądeckiego Urzędu Skarbowego też nie znajdziemy informacji o zaistniałej zmianie. Dopiero po kliknięciu w zakładkę ,,Kontakt” dowiemy się, że obowiązujące od 1 czerwca godziny obsługi klienta to: poniedziałek – 12:00-18:00, środa – 9:00-15:00 oraz piątek – 9:00-13:00. Taka informacja znajduje się też na drzwiach budynku Urzędu.
Nasz Czytelnik zwraca również uwagę na fakt, że jeśli chcemy zostawić dokumenty w specjalnej urnie, powinniśmy je wcześniej zszyć. Taka też informacja znajduje się nad pojemnikiem, a dostępu do zszywacza na miejscu nie ma.
Wszelkie niedogodności w tym, jak i w innych urzędach spowodowane są obostrzeniami związanymi z epidemią koronawirusa. Urzędnicy przestrzegają, by dla bezpieczeństwa swojego i pracowników tego typu instytucji pojawiać się osobiście tylko wtedy, gdy jest to naprawdę konieczne.
W większości urzędów niemal wszystkie sprawy załatwić można drogą elektroniczną i warto skorzystać z tej metody. Jeśli nie mamy takiej możliwości, ale nie potrzebujemy też osobistego kontaktu z urzędnikiem, zazwyczaj dokumenty możemy zostawić w specjalnych pojemnikach przy wejściu. Pamiętajmy również, że wiele instytucji mogło zmienić swoje godziny pracy.
fot. Czytelnik Mateusz