Najważniejsza jest różnorodność i szeroki wachlarz posiadanych technologii

Najważniejsza jest różnorodność i szeroki wachlarz posiadanych technologii

Rozmowa z Władysławem Nowakiem, prezesem firmy Nowak Mosty

– Firma Nowak Mosty realizuje obecnie w Nowym Sączu dwie inwestycje kolejowe, które mają być oddane w połowie grudnia. To budowy dwóch nowych przystanków kolejowych w dzielnicach Gorzków i Dąbrówka. Skąd ta zmiana w profilu firmy? Rozszerzacie portfolio budowlane?

– Praca na kolei to nasz chleb powszedni. Ponad 50 procent naszych realizacji związanych jest w mniejszym lub większym stopniu z koleją. Modernizujemy nie tylko przeprawy mostowe dla pociągów, ale zajmujemy się szeroko pojętą infrastrukturą kolejową, w tym również peronami i całymi układami torowymi. Budowa przystanków w Nowym Sączu Gorzkowie i Dąbrówce to niejedyne inwestycje przystankowe jakie mamy w portfolio. Za naszą sprawą powstaje również przystanek Wolbrom Zachodni, a w tym roku oddano do użytkowania dwie duże stacje kolejowe w Dąbrowie Górniczej, które codziennie przyjmują setki pociągów w tym Pendolino. Kolej to przyszłość!

– Niektóre realizacje Waszej firmy sprawiają wrażenie jak zdjęcia do filmu sciene-fiction. Przęsła mostowe nasuwane gigantycznymi maszynami budowlanymi wiele metrów nad ziemią to w waszej pracy standard budownictwa XXI wieku?

– W obecnej, niełatwej sytuacji na rynku budowlanym najważniejsza jest różnorodność i szeroki wachlarz posiadanych technologii. Mając na uwadze skrajne uwarunkowania terenowe i wysokie wymagania inwestorów, musimy być otwarci na nowe technologie, takie jak nasuwanie podłużne czy poprzeczne, metody nawisowe czy przeciski hydrauliczne. Każda innowacyjna realizacja to dla nas powód do dumy, jednak mimo wszystko tradycyjne metody wykonania obiektów mostowych bywają równie skuteczne. Wszystko zależy od specyfiki budowy, a każdy przypadek jest przez nas analizowany indywidualnie tak, by znaleźć optymalne rozwiązanie dla wszystkich stron.

– Logo firmy Nowak Mosty pojawia się na najbardziej prestiżowych inwestycjach w całej Polsce, np. estakady nowego odcinka Zakopianki, ale również na niewielkich mostkach choćby w gminie Kamienica. Przy obecnej skali przedsiębiorstwa zainteresowani jesteście również takimi małymi inwestycjami? (…)

  Całą rozmowę przeczytasz w najnowszym wydaniu DTS – bezpłatnie pod linkiem:  

Reklama